Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Hamsterscaping is een leuke manier van hamsters houden.

Moderators: marika, Anneke, xDenise

Plaats reactie
wanda
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Re: Niet Aquascaping maar .... Hamsterscaping!

Bericht door wanda » do nov 01, 2018 8:21 pm

xDenise schreef:
za okt 13, 2018 9:28 pm
Afbeelding

Afbeelding

Ontzettend leuk gedaan :) Je krijgt de smaak te pakken ;) Maar onthoud wel dat het natuurlijke instinct altijd voorop moet staan en los van het mooie plaatje. Je had dus in die zin met heel veel meer bodem kunnen werken, gewoon een tip voor de volgende keer. Daar draait het uiteindelijk om natuurlijk :)

Hier boven ook mijn Herfst inrichtingen, ondanks dat ik hier niet zo actief ben - lees ik wel altijd mee.
Dank je wel Denise voor je reactie. Ik heb er zeker veel lol in. In eerdere scapings werkte ik met hogere lagen bodembedekking en groef Jip alleen in de laagste laag. Sinds ik de lagen niet meer zo hoog maak graaft ze veel meer ... raar hamstertje :lol:
Wat echt goed werkt is een verhoging (nu een plateau, vorige keer bodembedekking) op de hoogte waar de terrarium deurtjes open gaan. Ze meldt zich zelf op vaste tijden daar ' hallo ik wil aandacht/ eruit/ eten, zo lief happy_

Leuk hoor dat jij je Herfst scapings met ons deelt!

wanda
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door wanda » do nov 01, 2018 8:35 pm

sandrahaaring schreef:
zo okt 14, 2018 10:25 am
Hoi wanda, ten eerste wil ik zeggen dat ik het supergaaf vind hoe je je verblijven inricht! wij hebben ook 2 russische dwerghamsters en ik probeer het ook altijd zo natuurlijk mogelijk in te richten, wij hebben ook zo'n doolhof van je 2de inrichting maar ik ben altijd bang dat het te hoog is waardoor onze floki of mango eruit zou kunnen vallen..nu heb jij het zo ingericht dat de hoogte gecompenseerd wordt met de bodembedekking, maar heb je dan nog wel het plexiglas erin zitten? en nog 1 vraagje dat tunnelhuisje, waar heb je die vandaan? ik ben er al heel lang naar op zoek maar kan hem nergens vinden. grt sandra
Hi Sandra, dank je wel voor je compliment!
In mijn 2e inrichting (als het doolhof tegen de achterwand staat) heb ik in het doolhof nog wel steeds het plexiglas erin zitten zodat Jip er niet uit valt.

Het tunnelhuisje heb ik na een lange zoektocht aangeschaft via Dierencompleet.nl
Daarom geef ik je graag door dat je deze op hun website terug kan vinden onder 'terrarium tunnel 01'. Dit de kleinste variant, er is er ook nog één groter.
Succes en blijf genieten van Floki en Mango!

sandrahaaring
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door sandrahaaring » wo nov 07, 2018 7:51 pm

Hoi wanda, bedankt voor je reactie! ik ga hem gelijk opzoeken..en we genieten zeker van mango en floki!

Plaats reactie