Opgelicht door terrariumgigant.nl

Moderators: marika, Anneke

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Opgelicht door terrariumgigant.nl

Bericht door marika » wo mei 03, 2017 6:45 pm

QuintenW schreef:Ik weet dat oude topics weer omhoog halen niet de bedoeling is maar ik zou toch wel willen weten hoe de situatie er nu voor staat. En wat vervelend allemaal zeg!
Dat geeft niet hoor. Als je een vraag hebt dan mag je best een oud topic omhoog halen ;)

Ik heb mijn centjes nooit teruggekregen helaas, maar ik heb gelukkig wel een hoop mensen gewaarschuwd ;)

yvettetjon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door yvettetjon » vr jul 14, 2017 12:07 am

En ja hoor het is weer raak. Helaas had ik de slechte recensies niet gelezen voordat ik een bestelling deed. Doet de politie iets als je naar hun toe stapt?

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 9:05 am

yvettetjon schreef:
vr jul 14, 2017 12:07 am
En ja hoor het is weer raak. Helaas had ik de slechte recensies niet gelezen voordat ik een bestelling deed. Doet de politie iets als je naar hun toe stapt?
Ojee jij ook? :o

Je kunt wel aangifte doen. Hoe meer aangiftes er zijn tegen hem hoe sneller ze wat kunnen doen ;)

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » vr jul 14, 2017 4:54 pm

Pfff ongelooflijk zeg! Dus hij heeft weer iemand opgelicht! Dat dat zo maar door kan gaan! :O
Ik zou wel aangifte doen! Anders kan hij helemaal onopgemerkt zo door blijven gaan!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 5:13 pm

Nou wat wel mooi is dat het artikel op de 1e pagina op google staat als je terrariumgigant intypt

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » vr jul 14, 2017 7:31 pm

Zeker mooi! happy_
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

yvettetjon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door yvettetjon » vr jul 14, 2017 9:48 pm

sylvia schreef:
vr jul 14, 2017 4:54 pm
Pfff ongelooflijk zeg! Dus hij heeft weer iemand opgelicht! Dat dat zo maar door kan gaan! :O
Ik zou wel aangifte doen! Anders kan hij helemaal onopgemerkt zo door blijven gaan!
Ja helaas.. Meneer weigerde mijn 53 euro terug over te maken, hele discussie daarover gehad op WhatsApp. Ook zou ik mijn terrarium van 75 euro dit weekend ophalen, na die discussie kon dat opeens niet meer en werd ik geblokt op WhatsApp. Doei geld! Ik vind het gewoon zó apart hoe je mensen niet hun geld kunt teruggeven (ik heb de spulletjes ook nooit ontvangen overigens).

Ik had hem overigens geconfronteerd met de slechte recensies, ik zei: "Er staan zeer slechte recensies en verhalen op het internet over u en uw bedrijf, ik hoop dat u mij nog het tegendeel kan bewijzen!"
En weet je wat zijn reactie daarop was? : "Geen probleem mevrouw, ik vond ook zeer slechte recensies over u op het internet", en ook nog "Ik heb ook op u gegoogled en wilde niet geloven wat ik daar allemaal las."
Het grappige is dat er gewoon niks slechts over mij op internet staat, was gewoon een kinderachtige reactie dus.

Volgens mij is deze meneer echt niet goed bij zijn hoofd. Erg kinderachtige opmerkingen in het WhatsAppgesprek, en hij kon ook niet eens ABN, praatte heel slordig. Ik voelde mij gewoon de volwassene in het gesprek, en ik ben minstens 20 jaar jonger dan deze vent? XD (Ik ben 18)

Ik ga inderdaad naar de politie stappen, deze man mag hier niet mee wegkomen!

yvettetjon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door yvettetjon » vr jul 14, 2017 11:51 pm

Ik heb ook gelijk maar een recensie op Trustpilot gegooid, iedereen moet weten dat deze gast niet te vertrouwen is. Oh wat hoop ik dat hij failliet gaat!

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 10:43 am

Wat je in ieder geval kunt doen is jou ervaring delen op het internet. Dat heb ik ook gedaan ;) Als je het goed vindt zou ik jou ervaring ook graag mee willen nemen in mijn blog/facebookgroep etc. Je kunt ook een klacht indienen bij de consumentenbond tegen hem, heb ik ook gedaan. Op die manier komt hij overal in beeld en kan hij op een gegeven moment geen mensen meer oplichten smiley_wtf dom_dom

yvettetjon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door yvettetjon » za jul 15, 2017 11:53 am

marika schreef:
za jul 15, 2017 10:43 am
Wat je in ieder geval kunt doen is jou ervaring delen op het internet. Dat heb ik ook gedaan ;) Als je het goed vindt zou ik jou ervaring ook graag mee willen nemen in mijn blog/facebookgroep etc. Je kunt ook een klacht indienen bij de consumentenbond tegen hem, heb ik ook gedaan. Op die manier komt hij overal in beeld en kan hij op een gegeven moment geen mensen meer oplichten smiley_wtf dom_dom
Ja tuurlijk mag dat! En ik zal een klacht indienen.
Meneer heeft me net unblocked op whatsapp om te zeggen: "K zou je recentie verwijderen mocht je komende week de bak ng willen halen zoals beloofd!".
Zolang ik mijn geld voor de andere spulletjes nog niet terugheb, blijft die recensie staan hoor want dan is hij gewoon geldig.

Wat een nare man. Mijn geld boeit me eigenlijk niet meer zoveel, ik wil nu vooral dat deze man niet meer door kan gaan met deze praktijken.

Er staat trouwens een wat meer gedetailleeerde versie van mijn verhaal op trustpilot, had hem gekopieerd van hier en toen nog wat aangepast. Misschien is het beter om die in je blog/facebookgroep te gooien, die is wat duidelijker :)

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 12:16 pm

Je kunt ook een recensie op google plaatsen: https://www.google.nl/search?q=terrariu ... 44222eda,3,

Dit is chantage en strafbaar! Goed bewaren dat bericht! Zeg maar tegen hem dat het chanteren van mensen strafbaar is in Nederland en dat als jij je spullen niet krijgt er aangifte wegens chantage wordt gedaan tegen hem. Bewijs heb je al ;) Zie ook: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=19976

Hij is nu gewoon strafbaar bezig!
Wetboek van Strafrecht artikel 317 zegt:

"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door geweld of bedreiging met geweld iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens".
Je mag je verhaal ook hieronder plaatsen met de quootjes erbij: http://www.derussischedwerghamster.nl/b ... gigant-nl/ Dit is het artikel dat ook op de eerste pagina in google verschijnt ;)

Ik heb je reactie erbij gezet ;)

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 1:00 pm

edit: beginpost is aangepast met foto's

yvettetjon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door yvettetjon » za jul 15, 2017 3:10 pm

Ik heb al onze gesprekken nog gelukkig, dus heel veel bewijsmateriaal! En goed om te weten dat het chantage is.

Meneer probeert het verhaal trouwens om te draaien, zegt dat hij míj mag aanklagen omdat ik een slechte recensie heb geschreven. Natuurlijk heeft hij mij gelijk geblokkeerd weer op WhatsApp nadat hij het bericht had verstuurd. Wat een held op sokken hahaha. Het begint bijna lachwekkend te worden. Ik zal zijn bericht even kopiëren en plakken:

"Ga het je nog 1x uitleggen ga niet met jou appen je gaat door tot middernacht. Je kan die bak halen heb ik gezegd als het kan. Dus jouw aanname van 130 euro is onzin. Daarnaast heb ik 2 weken na annuleren om het in orde te maken. We leven niet volgens jouw regels. Laat je de recentie staan dan laat ik mijn advocaat jou aanschrijven en zullen de kosten in mindering worden gebracht. Dit heet in nederland smaad laster. Wij doen het nog steeds volgens de regels, of het u nu bevalt of niet. Helaas bent u degene die zich nu schuldig maakt aan een overtreding misdrijf. Gewoon lekker laten staan, of slimmer voor jou volgens de regels leven welke wij hier allemaal hebben te accepteren"

Ook heb ik hem een mailtje gestuurd over dat het chantage was, meneer antwoordt hierop:

"Btw wel grappig dat u geen mening geeft maar iemand beschuldigd van een onbewezen feit. Daarnaast vraag ik me af wie wie chanteert, u moet binnen 2 dagen het geld overboeken anders……".
Toevallig is het mijn geld en duurt dit al weken, hij moet blij zijn dat ik niet allang naar de politie ben gestapt! (maar dit ga ik zeker nog doen)
Ook stuurde hij nog even erachteraan:
"PS. waarschijnlijk ben ik er vrijdag kunnen we dan eens gezellig kennismaken en een kopje koffie of thee drinken, en uiteraard dit alles samen bespreken."
Ik vind deze mail erg passief agressief en voel mij dan ook niet veilig genoeg om het terrarium zelf op te halen, ik laat dit door een paar mannen doen.

Ik vind het zó bijzonder dat hij liever al deze discussies heeft via de mail i.p.v. dat hij gewoon even netjes het geld overmaakt. Maar dit gaat hij waarschijnlijk niet meer doen.

Overigens laat ik de recensie gewoon staan totdat hij het geld heeft overgemaakt, kom maar op met die advocaat waar hij mee dreigt.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Pluisje » za jul 15, 2017 3:19 pm

Op Trustpilot had ik ook wat achtergelaten, maar ze wilden bewijsstukken, dus dat moest ik helaas laten gaan. En ja, niet als vrouw daar naar toe gaan, neem maar een paar mannen mee zodat hij snel anders gaat piepen.
Laatst gewijzigd door Pluisje op zo aug 13, 2017 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 3:22 pm

Jules Vanroe schreef:Ik zit wat verder te kijken en kan geen KVK nummer vinden, maar liefst 2 adressen waarvan 1 op naam van een ander bedrijf staat en één woonhuis wat recent via executieveiling geveild is
Wettelijk
wetboek schreef: Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Het moet dus waar zijn en je eigen ervaring zijn ;)

Plaats reactie