Soort kooi kiezen

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
Winnie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Soort kooi kiezen

Bericht door Winnie » wo aug 07, 2019 10:47 am

Hoi lieve hamster liefhebbers
Ik wil mijn eerste dwerghamstertje binnenkort in huis halen.
Nu ben ik al dagen aan het zoeken naar een geschikte kooi.

Traliekooi: mijn aller grootste nachtmerrie is dat t kleintje tussen de tralies ontsnapt (ik ken de 1cm regel, maar alsnog)

Ferplast Karst 80: prachtig met glazen onderbak, maar wederom tralies

Terrarium: ik hoor om me heen dat er te weinig ventilatie zou zijn...

Mijn persoonlijke voorkeur als ik kijk naar uiterlijk is 100% een terrarium, maar wil wel dat het goed genoeg ventileert

Wie kan mij adviseren?

RocKal
lid
lid
Aantal hamsters: 18

Re: Soort kooi kiezen

Bericht door RocKal » wo aug 07, 2019 3:38 pm

Op Zooplus staan enkele leuke glazen verblijven, enige nadeel bij deze is dat je het dier van bovenaf benaderd.
Nu heb ik wel gemerkt dat sommige hamsters dat helemaal niet zo eng vinden, andere dan weer wel..
Mijn ervaring met mijn hamsters is dat vooral Roborovskis dit eng lijken te vinden.
Men Bellies en Rusjes gaan gewoon nieuwsgierig op hun achterpootjes staan kijken wat lekkers er weer uit de lucht komt gevallen.. haha

Heb onlangs ook 2 terrariums gekocht met schuifdeurtjes vooraan en heb geen last van slechte ventilatie.
Bij de mijne zit wel een luchtstrook bovenaan in het midden van de bak én onderaan bij de deurtjes voor extra luchtcirculatie.
Heb ze gekocht bij Pets Dream.

Pluisje
Moderator
Moderator
Aantal hamsters: 1

Re: Soort kooi kiezen

Bericht door Pluisje » wo aug 07, 2019 11:57 pm

Hartelijk welkom op het forum!

Een aquarium is een rustig geheel, geeft geen rotzooi, is vrij gemakkelijk schoon te maken (veger en blik er even doorheen) en er is volop luchttoevoer als je de bovenkant met alleen een roostertje/gaas afdekt of voorkomt met kap erop juist tocht in koudere tijden.

Plaats reactie