Moet de kooi groter?

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Loek
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Moet de kooi groter?

Bericht door Loek » vr aug 24, 2018 2:31 pm

Hoi allemaal,
Ik heb dus een Syrische hamster, ze heet muffin...
Ik heb een kooi die iets kleiner is dan de minimum maat in Nederland. Ik ben bang dat ze te weinig ruimte heeft... ze mag elke avond in haar hamsterbal en ik speel met haar... is het erg dat de kooi dan iets kleiner is als de minimum maat? Ze rent vooral veel in haar rat en is verder nergens anders mee bezig. Zou ik dan een grotere kooi moeten aanschaffen of is dit groot genoeg als ik haar er regelmatig uithaal?

Alvast bedankt🤤

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Re: Kooi

Bericht door sylvia » vr aug 24, 2018 2:43 pm

Nee, dan zal de kooi echt te klein zijn. Ik ben bang dat dan ook het rad te klein zal zijn. Dat ze alleen in het rad zit kan ook juist door de stress zijn omdat ze niet weet wat ze anders nog kan doen. Bij een groter hok kunnen ze natuurlijk ook heel andere dingen doen dan in het rad lopen en veel natuurlijker gedrag vertonen.

Hoe groot is je hok? En wat is de diameter van het rad? Of plaats anders even een foto.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Loek
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Kooi

Bericht door Loek » vr aug 24, 2018 5:07 pm

Ik ga van de week een groter rat kopen, want het is nu te klein, alleen voor baby’s.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Moet de kooi groter?

Bericht door marika » za sep 08, 2018 10:41 am

Het is inderdaad wel belangrijk dat het looprad groot genoeg is :) anders kan het ruggetje krom gaan staan

Loek
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Moet de kooi groter?

Bericht door Loek » di sep 25, 2018 9:20 pm

Hoi, ik ga een grotere kooi kopen.. een kooi van 78 bij 48 bij 38 met nog een extra plateau.. ik denk dat ze heel blij zal zijn en dan koop ik een hamsterwiel van 30 cm doorsnee. Bedankt voor de informatie

Plaats reactie