Hammy's nieuwe home!

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Joycee
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend

Hammy's nieuwe home!

Bericht door Joycee » za mei 05, 2018 9:42 am

Had ik net een heel bericht getypt heeft mijn tablet kuren, alles weg, nu een wat verkortere versie :P

Ik ben superblij met het nieuwe huisje van onze hammy, wilde dit hok een paar jaar geleden al bij onze eerste hamster Cookie, maar vond het te duur, toen heb ik zelf een hok gemaakt. Maar nu toch gekocht en heb er geen moment spijt van! Volgens mij is onze kleine man er na de eerste wenfase ook wel blij mee!

Afbeelding

Voorlopig blijft hij zo zitten. Heeft volgens mij al veel meegemaakt in zijn korte leventje. Begon bij??, toen naar dierenwinkel, toen 2 weken in een nieuw huis, toen op marktplaats gezet en met de trein mee naar zijn eindbestemming, ons huis.
In de tussentijd ga ik me verdiepen in de Duitse stijl/aquascaping. Ga zelf proberen het een en ander te maken. Daar neem ik alle tijd voor.
yes:

xDenise
Fokker
Fokker
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Hammy's nieuwe home!

Bericht door xDenise » za mei 05, 2018 6:03 pm

Tof verblijf!

En Aquascaping is mét water ;) Denk niet dat je dit wilt haha. Hamsterscaping is wat je bedoelt gok ik, dat is wel heel iets anders dan de Duitse stijl.
Je bent altijd welkom op de facebookgroep!
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » za mei 05, 2018 6:46 pm

xDenise schreef:
za mei 05, 2018 6:03 pm
Tof verblijf!

En Aquascaping is mét water ;) Denk niet dat je dit wilt haha. Hamsterscaping is wat je bedoelt gok ik, dat is wel heel iets anders dan de Duitse stijl.
Je bent altijd welkom op de facebookgroep!
Dank je Denise, hihi hamsterscaping inderdaad XD Helaas heb ik geen Facebook, ben wel nieuwsgierig. Maar het lijkt toch zo op elkaarals ik op het Duitse hamsterforum kijk zie ik heel veel hetzelfde als wat ik bij de mooie hamsterscaping plaatjes zie. Ik ga me er nog eens goed in verdiepen :D

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » za mei 05, 2018 8:27 pm

Zeg dat maar niet tegen ze ;) Duitse stijl is op heel veel punten een heel stuk strenger, groter en anders. Nee, het is echt niet hetzelfde. Sorry!

http://www.hamsterypurecolour.nl/hamsterscaping/

Het doel is inderdaad hetzelfde; natuurlijke instinct van de hamster naar voren halen. Maar beide is een andere weg naar Rome.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » za mei 05, 2018 8:42 pm

Ik had je site al gevonden, dank je😊, ik ga het allemaal eens goed bekijken

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » za mei 05, 2018 11:51 pm

Mooi hok! Je hamster boft dat de vorige eigenaresse het diertje niet (meer) wilde, :). Hij/zij heeft het nu echt beter. Heb je glas of plexiglas gebruikt? Je brengt me op een idee ten gunste van mijn hamster of misschien zelfs een groepje toekomstige Roborovski's.

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » zo mei 06, 2018 7:30 am

Dank je Pluisje :D
Nou hij had wel een heel miniverblijf inderdaad, een minihokje en er zat alleen een huisje in met 1 klein buisje, geen rad, 1cm bodembedekking. Dat meisje had hem gekregen terwijl ze niks met hamsters heeft, kan zij natuurlijk ook niks aan doen, was een goede keus van haar om hem te verkopen, nu is iedereen blij :D

Ik heb hem niet zelf gemaakt, het is de Living World Hamsterkooi Green Eco Habitat van Zooplus. Mijn vorige hok heb ik zelf gemaakt maar dit durfde ik niet aan ivm zoveel plexiglas, wat als je het op maat laat zagen inclusiefverzenden toch ook erg duur is. Als je het bij de bouwmarkt koopt en het zelf kan snijden/zagen en je verder een beetje handig bent dan kom je wel veel goedkoper uit.

Wauw, een groepje robo's klinkt zo leuk! Dat vind ik ook superleuke beestjes. Ik zei gisteren al voor de gein tegen mijn dochter, er past er denk ik niet eentje naast toch? Hi hi, dat past helaas niet. Hij staat in de woonkamer en zo groot is die niet ;)

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » di mei 08, 2018 12:11 am

Mij ontgaat waarom men nog geld wil hebben voor een diertje waar men vanaf wil terwijl de prijs van een hamster al zo laag is.

Ik heb even op de site gekeken. Heb je de grote of "kleine" kooi gekocht? Maar zelfs bij de kleinste kooi zit ze nog ruim. Ik las bij de recensies dat de gaten aan de zijkanten aangevreten kunnen worden, dus dan weet je alvast dat je daarop moet letten voor het geval je net een sloophamster zult hebben.

Ik kwam eergsteren op het idee om van plexiglas een "lekkend aquarium" te maken nu ik de glazen bak niet mee kan nemen en niet meer goed geplaatst krijg. Ik heb echter een grotere kist die ik kan vullen met spul dat ik minder vaak in de handen heb. Een glazen aquarium van anderhalve meter elke keer eraf tillen wordt niets, maar plexiglas kan wel. De kist is 140 cm lang x 65 cm ongeveer. Ik heb destijds plexiglas om de grote vogelkooi gezet zodat ik geen rotzooi meer van de vogeltjes had. Dus toen kwam ik ineens op het idee van een plexiglaskooi voor de hamster of groepje hamsters. Maar ik moet eerst kijken of ik de ruimte bovenop de kist over kan houden voor een nieuw hamsterverblijf of dat ik deze voor andere doeleinden ga gebruiken. Ook is plexiglas krasgevoelig. Maar wel een stuk lichter. Ook vervangt zo'n nieuw verblijf de huidige kooi die toch ook ruimte inneemt. Een verplaatsbare bak op wieltjes is ook een oplossing, maar dan nog neemt ze teveel vloerruimte in beslag Ook moet ik eerst voor mezelf uit gaan maken of dieren in de toekomst nog wel in mijn leven blijven passen. Zo ja, dan is een plexiglasbak op die kist misschien wel een optie.

Plexiglas, daar snijd je in, je maakt een zwak punt door het plexiglas bij het gewenste afbreekpunt uit te hollen door erin te snijden en daarna breek je het daar af. Je moet rekenen op uitval, een plaat kan verkeerd afbreken. Het is zoals het bij toeval gaat. Gewoon eerst de grootste platen snijden en breken, als ze verkeerd breken zijn ze nog wel opnieuw te snijden en te gebruiken als zijpaneel.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » di mei 15, 2018 11:58 am

Oh die is leuk!! :D Heel mooi :D

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » za mei 19, 2018 12:02 am

@Pluisje, sorry zie het nu pas. Klinkt goed hoe je het in gedachten hebt! Ik heb plexiglas voor mijn vorige hok gebruikt, toen ging het ook mis. Nu zag ik bij Karwei platen van 100x50 voor maar 11,-, wel maar 2mm, maar dat zit in dit hok ook. Ik heb trouwens de kleinere van 98,5 x 58,5 zo uit mijn hoofd.

@Marika thnx!😊

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » zo mei 20, 2018 12:00 am

Dat is ook al een leuke maat, bijna een meter x 60 cm.

Dat is niet veel, 11 euro per meter lang. Ik heb destijds bij de Gamma 10 euro per plaat betaald, ik dacht 2009.

Ik laat het even openstaan, ik weet niet wat er over een jaar is en hoe ik dan leef. Een bak is zo aangeschaft of gemaakt.

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » zo mei 20, 2018 9:51 am

Helemaal waar! Tegen die tijd zien we het hier wel :)

Plaats reactie