Hamster poept in huisje

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
RoosRoos
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hamster poept in huisje

Bericht door RoosRoos » di feb 27, 2018 1:00 pm

Hoi allemaal,

Ik heb nu een maandje een Rusje. Alleen al sinds het begin poept hij in zn huisje, waar hij ook voedsel bewaard. Vervolgens gooit hij de poepjes uit zn huisje. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn hamster niet in zn huisje poept? Daardoor wordt het een zooi en moet ik heel vaak schoonmaken omdat zn huisje vol poep zit.

Ik hoop dat iemand tips heeft!

😃😃😃

wanda
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Re: Hamster poept in huisje

Bericht door wanda » wo feb 28, 2018 1:58 pm

RoosRoos, het lijkt me juist een hele nette hamster. Ze poept dan wel in haar huisje maar legt het daarna netjes voor de ingang begrijp ik. Makkelijk toch als ze op één plek te vinden zijn die poepjes.
Bij mijn Jip zijn ze ook op één plek te vinden, nl. vastgekoekt in haar houten looprad.....💩😝
Ik lees regelmatig over plassen in het radje, maar dat een hamstertje het looprad als poepdoos gebruikt kom ik niet tegen. Pfff...er is niet tegenaan te schoonmaken en het hout wordt er ook niet beter op.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hamster poept in huisje

Bericht door marika » ma mar 12, 2018 10:15 am

Het gebeurd vaak dat de hoekjes in een verblijf vol zijn gezet met huisjes, loopradjes etc. Ik zou de achterste twee hoekjes vrij laten zodat de hamster daar zijn behoefte kan doen. Misschien dat hij dan stopt in zijn huisje te poepen.
Je kunt ook proberen het huisje op een andere plek neer te zetten ;)

Plaats reactie