kwaliteit Silent Spinner

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

kwaliteit Silent Spinner

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 2:06 pm

Silent spinners werden vroeger gemaakt door Super Pet. Nu is Super Pet van naam veranderd of overgenomen en is de kwaliteit van de Silent Spinners ook veranderd. Het vervelende is wel dat bijna niemand dit weet en heel veel mensen nog steeds denken dat het super stille radjes zijn. Dat is dus niet meer het geval :o

Tijdens de overgang is er ook een productiefout geweest, deze is nu verholpen. Toch is de kwaliteit van de loopradjes heel anders geworden. Zelfs het kunststof voelt goedkoper aan...

Is dit iemand opgevallen?

post_ spread the word

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Re: kwaliteit Silent Spinner

Bericht door sylvia » vr jul 14, 2017 4:12 pm

Ik zag op het andere forum een bericht van een meisje die er 3 had gekocht. Ze maken alle 3 heel veel herrie en de ene is door haar rusje niet eens rond te draaien, zo zwaar gaat hij. Ze ging nu andere molens kopen. Maar dat is natuurlijk wel heel triest.

Wat ik nou niet snap is dat je op het ogenblik bv van die ronddraai-dringen voor kinderen hebt en die kosten maar 1,49 of 1,99 en die draaien als een tierelier. Hoe moeilijk is het dan om in zo'n Silent Spinner een normaal functionerende kogellager te stoppen? Moet daar nou werkelijk op bespaard worden? :? Ik snap het niet hoor, ze prijzen zich daarmee zelf toch ook uit de markt?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 5:12 pm

Och je bedoeld spinners! vreselijke dingen haha word er helemaal gek van. Die draaien inderdaad wel goed rond, maar dat is ook van korte duur. Doe er maar 1 druppeltje water bij en je kunt m weggooien ;) Na een paar dagen draaien is ie ook niet meer zo soepel meer. Als het aan Max ligt kopen we om de drie dagen een nieuwe omg_

Ik denk dat het vooral in de kosten en de prijsbereidheid zit. Mensen willen graag een goed looprad dat minstens soepel een jaar meegaat, maar hebben er niet meer dan €15,- voor over... tja dan moet je compromissen maken denk ik. De houten loopradjes komen deze verwachting al redelijk tegemoet, maar die hebben weer hele andere uitdagingen (schoonmaken, knagen).

Het blijft lastig, maar de Silent Spinners zijn hun goede naam wat mij betreft al redelijk kwijt. Het is zelfs al zo dat de hoofdimporteur van de Silent Spinners de grote uit het assortiment heeft geschrapt omdat deze niet meer verkocht werd.

Wat ook veel mensen niet weten is dat er geen water bij het draaisysteem mag komen. Nog regelmatig krijg ik te horen dat alles in een sopje wordt gegooid en heerlijk gewassen. Denk ja dan gaat natuurlijk de olie en alles weg :o

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » vr jul 14, 2017 7:36 pm

Voor een rus gebruik ik zelf de molen van Rodipet. Ik gebruik die spray die ik je een keer liet zien en daar hou ik ze goed schoon mee. Kapot bijten hebben ze bij mij nog nooit gedaan. Destijds waren die Rodipet molens euro 29,95, maar inmiddels zijn ze volgens mij een stuk duurder. Ik begrijp wel dat mensen op de uitgave voor een molen proberen te besparen, maar aan de andere kant kun je beter een keer iets meer neerleggen en er lang mee doen, dan de frustratie van een molen die vanaf het begin herrie maakt of het niet goed doet.

Zelf heb ik het geluk nog Silent Spinners uit de oude serie te hebben. Ik heb ze voor mijn robbie(s). Ik haal ze inderdaad met schoonmaken altijd even uit elkaar. Maar die oude SS waren perfekt en oververwoestbaar. De nieuwe zijn hopeloos en verdienen de naam Silent Spinner niet. :?
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Nella
stamgast
stamgast
Geslacht: Onbekend

Bericht door Nella » za jul 15, 2017 12:18 pm

Mijn spinners heb ik altijd met water en sop schoongemaakt, nooit problemen! Zijn wel van paar jaar terug, dus wellicht de oude betere versie.

Voor liefhebbers: heb er nog een flink aantal die ik nog wil verkopen ;-).
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 12:25 pm

Nella schreef:
za jul 15, 2017 12:18 pm
Mijn spinners heb ik altijd met water en sop schoongemaakt, nooit problemen! Zijn wel van paar jaar terug, dus wellicht de oude betere versie.

Voor liefhebbers: heb er nog een flink aantal die ik nog wil verkopen ;-).
Dat moet haast wel de ouwe garde zijn :D Goed dat je het aangeeft!

Nella
stamgast
stamgast
Geslacht: Onbekend

Bericht door Nella » za jul 15, 2017 12:27 pm

Dat zal wel ja. Heel af en toe had er één een drupje olie nodig en that's it.

Volgens mij heb ik alle kleuren nog. Medium versie.
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt

Informatieve tekst roborovski's!

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » za jul 15, 2017 3:03 pm

Ik heb de silent spinner die ik heb zelfs in de vaatwasser gestopt, en hij draait als een zonnetje.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 15, 2017 3:27 pm

Gabriëlle schreef:
za jul 15, 2017 3:03 pm
Ik heb de silent spinner die ik heb zelfs in de vaatwasser gestopt, en hij draait als een zonnetje.
lachuh_ in de vaatwasser

LoverGirl123
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 9

Bericht door LoverGirl123 » za jul 15, 2017 3:35 pm

Ik heb hier verschillende radjes die ik gebruik waaronder 3 silent spinners. Ze staan bij mijn Robo's omdat die zo klein zijn dat ze geen ander rad vooruit krijgen, dit zijn wel spinners die ik al een jaar of 4 heb.
De nieuwe serie spinners zal ik dan ook niet snel meer kopen, voor het geld wat ik nu voor een spinner neer moet leggen zijn er op het moment een stuk betere radjes te koop. Ik ben op het moment heel tevreden met de Trixie loopwieltjes. Daar heb ik er nu 4 van en ben erg tevreden, dat moet ook wel aangezien mijn hamsters bij mij op de slaapkamer staan.
Groetjes Talitha

en de hammies heart_

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » za jul 15, 2017 4:01 pm

marika schreef:
za jul 15, 2017 3:27 pm
Gabriëlle schreef:
za jul 15, 2017 3:03 pm
lachuh_ in de vaatwasser
Grote wasjes, hamsterwasjes, alles in de vaatwasser :lol:

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jul 16, 2017 10:36 am

Oh ik denk dat de nieuwe silent spinners in stukjes er weer uit gaan :P

Anneke
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Aantal hamsters: 13
Contacteer:

Bericht door Anneke » zo jul 16, 2017 1:02 pm

Hahaha ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet over nagedacht had om ze in de vaatwasser te doen... Zelf wassen we ze altijd gewoon met heet water. Geen chemicalien erbij, liefst zo min mogelijk met de diertjes. Wij hebben inderdaad ook Spinners van de oude generatie. Topproduct!
Afbeelding Afbeelding

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jul 16, 2017 7:51 pm

Wees er zuinig op... komen zo snel niet terug ben ik bang :O

Plaats reactie