Bio actieve huisvesting voor hamster

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Birthday
Contacteer:

Bio actieve huisvesting voor hamster

Bericht door marika » vr jul 14, 2017 1:57 pm

Nou heb ik gehoord dat je een bio actieve huisvesting zou kunnen maken voor een hamster. Wie o wie heeft hier ervaring mee of weet daar meer over te vertellen? :D

juuth
superlid
superlid
Aantal hamsters: 1
Contacteer:

Re: Bio actieve huisvesting voor hamster

Bericht door juuth » ma jul 17, 2017 10:47 am

Ik heb ze een jaar of twee terug op Cocopeat gehad met een heel dun laagje zand er over. Natuurlijk, maar niet bio actief. Persoonlijk vond ik het voor hamster nog niet zo geweldig, het bleef te vochtig en voor een diertje dat graag graaft is dat niet echt ideaal 😜

Ik ken wel iemand die een rusje buiten heeft gehouden, dus wel bio actief en dat ging dan weer super goed. Gewoon een tuintje ingericht met plantjes die veilig zijn voor hamsters, stenen, hout en day eerst drie weken laten 'inwerken' zodat ze bodemruimers actief worden. En daarna ging de hamster er in. Voor de strenge winter had hij het tegen de schuur gemaakt met een doorgang naar binnen. Beestje is 4 jaar geworden. Alleen is exo pets forum niet meer, dus alle foto's etc. Daarvan zijn weg :(

Maar op Facebook heeft een vriendin van mij een groep over bio actieve verblijven voor zoogdieren gemaakt omdat het nu bij de egels dus ook steeds meer in trek komt. Op die groep zijn wel enkelen die hun muizen nu op bio actieve grond hebben. Dus in feite zou het moeten kunnen :)

marika
Beheerder
Beheerder
Birthday
Contacteer:

Bericht door marika » di jul 18, 2017 10:01 am

Wauw dat is super interessant!! Ik heb er weleens over gehoord maar nog nooit gezien!! Is wel heel leuk voor de dieren als het goed gebeurd :D

juuth
superlid
superlid
Contacteer:

Bericht door juuth » wo jul 19, 2017 11:43 am

Ik heb laatst de foto nog opgezocht, ik kan de link van die post op de groep wel hier posten? Dan heb je gelijk de groep te pakken, haha. Tis vooral veel egels op bio actief, maar andere zoogdieren worden ook wel gepost.

juuth
superlid
superlid
Contacteer:

Bericht door juuth » za jul 29, 2017 10:55 am

Moest even de tijd vinden, maar heb hem gevonden :) Het bericht van Laura Christina is het, daar heb ik de foto in de comments gezet :) Er zijn volgens mij niet zo gek veel mensen die het proberen bij hamsters. Geen idee waarom, want natuurlijke look is tegenwoordig helemaal "in" :P

https://www.facebook.com/groups/1712848 ... ry=hamster

marika
Beheerder
Beheerder
Birthday
Contacteer:

Bericht door marika » za jul 29, 2017 1:00 pm

Dank je wel voor de link ga kijken! Ik ben heel benieuwd.
Nou volgens mij is het best lastig voor elkaar te krijgen...

juuth
superlid
superlid
Contacteer:

Bericht door juuth » zo jul 30, 2017 11:52 am

Ik denk maar zo: als het zelfs voor zulke gevoelige exoten kan.... dan ook vast voor hamsters. Tis alleen goed kijken wat ze nodig hebben en hoe je dat makkelijk kunt bewerkstelligen. Egels zijn hooggevoelig voor stof, maar reageren dan weer niet op zand in combinatie met cocopeat. Kunt zelfs zonder problemen hooi gebruiken, terwijl ze van de meeste zaagelsoorten gelijk beginnen te reutelen. Kwestie van uitproberen en aan blijven passen. :)

marika
Beheerder
Beheerder
Birthday
Contacteer:

Bericht door marika » vr aug 04, 2017 7:53 pm

Weet je wat ik ben als de dood dat er ineens allemaal beestjes door het huis heen gaan lopen :o

Plaats reactie