Gevaarlijke artikelen voor hamsters en waarom?

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Gevaarlijke artikelen voor hamsters en waarom?

Bericht door marika » wo feb 08, 2017 11:11 am

Welke artikelen zijn gevaarlijk voor hamsters vind jij en waarom? Heb je weleens iets vervelendste meegemaakt?

hamstersam
nieuw lid
nieuw lid

Re: Gevaarlijke artikelen voor hamsters en waarom?

Bericht door hamstersam » wo feb 08, 2017 2:25 pm

Hamsternest cotton fluff natuurlijk, een hamster van mijn (onwetende) vriendin heeft daar zijn pootje aan verloren :(

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » wo feb 08, 2017 6:23 pm

Ik heb een vervelende ervaring gehad met het nestmateriaal bestaande uit van die 'lange dunne gekleurde papieren reepjes' (ik had ze in de kleur geel). Ik had het meestal in een grote hoop in een hoek van het hok liggen, zodat ze er zelf een nestje van konden maken. Mijn rusje Remy was er in verstrikt geraakt en ik heb het gelukkig op tijd ontdekt, anders was het niet goed afgelopen... Ik heb ook een keer gelezen dat een ander rusje hierdoor een pootje was verloren...

Dit soort spul bedoel ik:
https://www.drdknaagdierwinkel.nl/beezt ... -gram.html
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » wo feb 08, 2017 10:36 pm

Dat met een pootje heb ik ook gelezen, maar dat was volgens mij de synthetische watten/nestmateriaal.

Ik kan me dat helemaal niet voorstellen dat ze verstrikt kunnen raken in het papier nestmateriaal. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit heel veel ervan erin doe en ik maak het eerst altijd helemaal los zegmaar.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » wo feb 08, 2017 11:23 pm

Nee, dat was een topic op het Hamsterforum en ging echt over dit spul. Ik heb toen juist een reaktie geplaatst dat ik er ook een slechte ervaring mee heb gehad. Ik wilde de foto laten zien hoe ik het in Remy zijn hok had verspreid, maar Tinypic heeft een storing oid. Ik laat je wel even de foto op Facebook zien.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » wo feb 08, 2017 11:38 pm

Ik heb ze inderdaad gezien. Vind het niet heel veel wat je hebt gegeven. Heel bijzonder!

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » do feb 09, 2017 10:51 am

Mijn Remy was toen nog vrij jong (puber) en nogal een wildebras. Hij kon soms echt van gekkigheid aan zijn achterpootjes ondersteboven aan zijn houten huisje hangen (was hij er eerst op gesprongen) en vervolgens liet hij zich eraf zakken en in dat nestmateriaal vallen. En met graven en wentelen in zulk spul kan er dan toch iets gebeuren, kennelijk. Volgens mij heb ik er ergens nog wel een filmpje van, maar dan zou ik echt even moeten gaan zoeken. ;)

Maar zoals gezegd, ik denk dat eigenlijk met heel veel dingen ongelukken kunnen gebeuren. Ik lees ook best vaak van houten wilgenbruggen of houten speeldingen, dat een pootje klem is komen te zitten. De reden dat ik mijn robbies zelf niets van hout geef. Ik vind ze er te snel en wild voor.

Ik denk dat met name over hamsterwatten iedereen het wel eens is. Behalve er in stikken, kunnen ook pootjes er in verstrikt raken. Ik heb een foto van een verstrikt en afgestorven pootje door hamsterwatten. Het lukt me niet met Tinypic te uploaden. Als je wilt kan ik het je op Facebook laten zien.

Animali
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Animali » vr apr 14, 2017 7:58 pm

Ik gebruik al jaren cotton maar heb nog nooit last gehad van verstrikte pootjes. In de mijne kan hij ook moeilijk veerstrikt raken.

Plaats reactie