Kan ik drie hamsters in dezelfde kooi laten spelen?

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Marlissa
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 3

Kan ik drie hamsters in dezelfde kooi laten spelen?

Bericht door Marlissa » di jan 10, 2017 11:53 am

Hallo,

Ik heb pas twee kleine dwerghamstertjes gekocht. Helaas had de dierenwinkel geadviseerd om ze samen te houden, maar gingen ze na een week vechten. We hebben toen nog een kooi gekocht en nu zitten ze apart en zijn ze helemaal tevreden. Daarnaast is onze syrische hamster ook pas overleden maar hebben we toch besloten een nieuwe te kopen, bij een hobbyfokker. Het zijn allemaal jonge beestjes van 7 en 6 weken oud.

Nu vind ik het enorm leuk om de beestjes te zien spelen, maar hebben ze in de huidige kooien geen plek meer om het echt in te richten met speelgoed. (Ja de kooien zijn groot genoeg, maar door de buizen kan er niet veel meer bij) Ik zou graag een terrarium halfvol met zand vullen en er wat huisjes, hangmatjes, trappetjes, etc. in plaatsen. Ik wil dan een klein buizenstelsel aansluiten op een van de kooien en het zo een beetje om en om, zodat ze afwisseling hebben.

De vraag is of de drie hamsters de kooi samen kunnen delen? Niet tegelijkertijd, maar om en om. Dit kan dus betekenen dat er geuren van de hamstere achterblijven. Ik weet dat de dwergjes en syren vijanden zijn, maar aangezien ze niet bij elkaar zitten kan het misschien wel? Wat raden jullie aan? Drie speelkooien zit er niet in.

Alvast bedankt!

Ignastrafe
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 2

Re: Kan ik drie hamsters in dezelfde kooi laten spelen?

Bericht door Ignastrafe » wo jan 18, 2017 12:11 pm

Ik denk dat de hamsters automatisch door de geur van de andere hamster niet snel in de speelkooi gaan spelen dan. Misschien is een speelren dan meer aan te raden? Deze zijn niet zo duur en die plaats je gewoon op de grond, je zet er wat speelgoedjes in en je kan je hamstertje, als ie wakker is, er dan even inlaten op te spelen. Aangezien het gewoon op de grond is zal het ook niet zo een geur achterlaten.

Wat je ook kan doen is, voor eens wat verandering te hebben, de buizen weg te halen uit je kooi en te vervangen door speelgoedjes. Ik richt mijn kooien elke keer helemaal anders in zodat mijn hamsters elke keer opnieuw op ontdekking kunnen en dat vinden ze super :)

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Kan ik drie hamsters in dezelfde kooi laten spelen?

Bericht door marika » vr jan 20, 2017 12:42 am

Dat zou wel kunnen maar ze blijven elkaar wel ruiken en de geur van de andere hamster zal blijven prikkelen ;)

Plaats reactie