Verblijf voor syrische hamster

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
carmen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Verblijf voor syrische hamster

Bericht door carmen » do dec 22, 2016 11:59 pm

Ik heb sinds een 3-tal weken een Syrische hamster in huis. Op aanraden van de opvang kocht ik de Alaska van zooplus.
Is deze ruim genoeg? Ik twijfel trouwens om een gerbilarium aan te kopen. Vind het heel mooi uitzien maar weet niet wat best is voor een Syrische hamster: gerbilarium of kooi?

xDenise
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 17
Contacteer:

Re: Verblijf voor syrische hamster

Bericht door xDenise » ma dec 26, 2016 3:21 pm

Volgens de oude normen zou deze zeker ruim genoeg moeten zijn. Enkel merk ik toch regelmatig dat veel Syren eigenaren tegen een punt aan lopen dat het dier niet gelukkig lijkt. Ik heb mijn Syr in een 1.20 aquarium gehad. Ik zie steeds meer syren in aquariums gehouden worden met een dikke laag van 30cm. Ze graven graag; maar wel graag in een dikke bodembedekking.

Ieder zal er anders naar kijken, maar deze ervaring heb ik als ik het bij andere bekijk.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
Hamsterscaping, het creëren van een natuurlijke leefomgeving.
www.HamsteryPureColour

hammypalace
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 4
Contacteer:

Re: Verblijf voor syrische hamster

Bericht door hammypalace » di jan 24, 2017 8:18 am

ik heb zelf ook een soort terrarium achtig iets bestelt op tectake hij is 115 x 60 x 58 cm en hij is 76,90 er is ook nog een kooi van 112 x 58 x de hoogte weet ik niet maar hij is deels van heel dik hout ( waar ze met geen mogelijkheid doorheenkomen lijkt mij ) maaar die kooi is 59,90 en ook deels hout deels plexiglas hopelijk heb je er wat aan
hey ik houd van hamsters hearteyes_ heart_ toppie_

Plaats reactie