bodembedekking

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

bodembedekking

Bericht door Amanda_xx » do dec 15, 2016 10:37 pm

Hallootjes,

Bij mijn locale dierenwinkel verkopen ze een bodembedekking genaamd "cotton n cotton". Ik kan hier op heel het internet werkelijk niks over vinden en vroeg me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft en me er wat meer over kan vertellen? Het zag er in de verpakking gewoon uit als cotton comfort en ik denk dat het wel een goede bodembedekking is maar aangezien ik er niks over kan vinden twijfelde ik een beetje...

Alvast bedankt!
XXX

katharina.r
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 0

Re: bodembedekking

Bericht door katharina.r » vr dec 16, 2016 3:44 pm

Beste amanda, ik heb deze bodembedekking ook gehad. Maar ik moet je teleurstellen, deze vond m'n hamster helemaal niet fijn. Ze gaat normaal als ze bodembedekking gangetjes enz maken, maar bij deze doet ze dat niet. Ik weet niet of je uit belgie of nederland komt, maar in belgie is er een winkel (mss hebben ze die ook in NL) en die heet 'Aveve' De bodembedekking van dat huismerk vond mijn hammie wel zeer fijn. :)

Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Amanda_xx » za dec 17, 2016 7:38 pm

katharina.r schreef:Beste amanda, ik heb deze bodembedekking ook gehad. Maar ik moet je teleurstellen, deze vond m'n hamster helemaal niet fijn. Ze gaat normaal als ze bodembedekking gangetjes enz maken, maar bij deze doet ze dat niet. Ik weet niet of je uit belgie of nederland komt, maar in belgie is er een winkel (mss hebben ze die ook in NL) en die heet 'Aveve' De bodembedekking van dat huismerk vond mijn hammie wel zeer fijn. :)

jammer van de bodembedekking, ik leef helaas ook in Nederland en daar zijn volgensmij maar iets van twee aveve's en die zijn niet bij mij in de buurt. Maar wel bedankt voor je reactie!

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Bericht door Mona » zo dec 18, 2016 10:29 am

Hier vinden de hamsters cotton comfort juist super tof! Ze graven er graag in en verzamelen het om nestjes te maken.
Ik vind het zelf wel heel raar spul, het voelt gek aan, heeft een gekke geur en fijn stof. Maar ze krijgen hier wel vaak een gedeelte cotton comfort omdat ze het zo leuk vinden. Voor mijn langharige syr gebruikte ik het ook dat was 1 van de enige bodembedkkingen die niet in zijn haar bleef hangen.
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Amanda_xx » zo dec 18, 2016 1:23 pm

Mona schreef:Hier vinden de hamsters cotton comfort juist super tof! Ze graven er graag in en verzamelen het om nestjes te maken.
Ik vind het zelf wel heel raar spul, het voelt gek aan, heeft een gekke geur en fijn stof. Maar ze krijgen hier wel vaak een gedeelte cotton comfort omdat ze het zo leuk vinden. Voor mijn langharige syr gebruikte ik het ook dat was 1 van de enige bodembedkkingen die niet in zijn haar bleef hangen.

Bedankt, ik ga denk ik inderdaad cotton comfort uitproberen en dat spul wat er op lijkt later dan misschien ook een keer.

Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Amanda_xx » do jan 05, 2017 4:12 pm

Inmiddels ben ik er al achter gekomen dat op hun verpakking hun website staan en hier heb ik wat informatie gevonden (http://www.cottonncard.com/19781/Cotton-N-Cotton) Ik heb de bodembedekking gekocht en vind het tot nu toe best fin spul, het absorbeert goed en is zacht. een minpunt is dat het een beetje vreemd ruikt maar daar was ik al heel snel aan gewend. In verpakking leek het heel erg op cottoncomfort maar heb cottoncomfot nog niet uitgeprobeerd dus kan het niet echt vergelijken.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » za jan 07, 2017 12:49 pm

Cotton N Cotton = Cotton Comfort. De fabrikant is op dit moment bezig met een naamsverandering. De Cotton Comfort gaat in de toekomst weer No Smell heten met de toevoeging Joris, dus Joris NO SMELL
Deze bodembedekking is hartstikke leuk en ik sluit mij helemaal bij Mona aan wat betreft het enthousiasme van de hamsters :D Bij mij vinden ze deze bodembedekking ook heel leuk en ook nog eens lekker warm voor in de winter :D Als je Cotton Comfort koopt, neem dan wel de originele, dus nu inderdaad Cotton N Cotton en niet bijvoorbeeld die van Barn-i. Er zit wezenlijk kwaliteitsverschil tussen nu ;)

Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Amanda_xx » ma jan 16, 2017 9:12 pm

marika schreef:Cotton N Cotton = Cotton Comfort. De fabrikant is op dit moment bezig met een naamsverandering. De Cotton Comfort gaat in de toekomst weer No Smell heten met de toevoeging Joris, dus Joris NO SMELL
Deze bodembedekking is hartstikke leuk en ik sluit mij helemaal bij Mona aan wat betreft het enthousiasme van de hamsters :D Bij mij vinden ze deze bodembedekking ook heel leuk en ook nog eens lekker warm voor in de winter :D Als je Cotton Comfort koopt, neem dan wel de originele, dus nu inderdaad Cotton N Cotton en niet bijvoorbeeld die van Barn-i. Er zit wezenlijk kwaliteitsverschil tussen nu ;)
o dus ze zijn toch wel van hetzelfde merk, ik dacht eerst namelijk van niet door het prijsverschil, maar dankjewel voor het antwoord

Ignastrafe
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 2

Bericht door Ignastrafe » wo jan 18, 2017 12:07 pm

Ik gebruik Cotton Comfort al jaren en al mijn hamsters zijn hier al dol op geweest. Ze maken overal nestjes in de bodembedekking :) Ikzelf vind het ook aangenaam om te gebruiken aangezien het niet zo stoffig is en de kooi een lange tijd proper blijft ermee.

hammypalace
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 4
Contacteer:

Bericht door hammypalace » di jan 24, 2017 8:22 am

een van mijn hamsters heeft ook cotton comfort en die ka er super fijn in ravotten en graven ze maakt er nestjes mee en dat soort dingen ik vind het een aanrader. ik deook aan de hamster ligt aan wat hij/zij fij vind. de bodembeddeking is wel een beetje aan de prijzige kant
hey ik houd van hamsters hearteyes_ heart_ toppie_

Animali
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Animali » do jan 26, 2017 9:14 pm

Zijn hamster begon na een halve week al te stinken, want hij is niet zindelijk en plast echt overal. Bij mijn vorige 2 hamsters gebruikte ik corobo heel fijn spul. Niet iets van cotton maar dat stonk nog eerder en hij vond het niet echt leuk en nu gebruik ik carefresh. Heel fijn spul en stinkt gewoon niet. Maak hem nu eens in de twee weken schoon, en dan stinkt het nog steeds niet en is zijn kooi nog best schoon. Echt een aanrader.

Amanda_xx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Amanda_xx » di jan 31, 2017 8:41 pm

Animali schreef:Zijn hamster begon na een halve week al te stinken, want hij is niet zindelijk en plast echt overal. Bij mijn vorige 2 hamsters gebruikte ik corobo heel fijn spul. Niet iets van cotton maar dat stonk nog eerder en hij vond het niet echt leuk en nu gebruik ik carefresh. Heel fijn spul en stinkt gewoon niet. Maak hem nu eens in de twee weken schoon, en dan stinkt het nog steeds niet en is zijn kooi nog best schoon. Echt een aanrader.
ja van carefresh hoor je veel goeds, alleen is het best prijzig en vrijwel alleen online te verkrijgen.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » wo feb 01, 2017 9:07 pm

Het lijkt duur, maar als je bedenkt dat je er bijna 3 maand mee kunt dan valt de prijs reuze mee ;)

Animali
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Animali » do feb 02, 2017 3:08 pm

Amanda_xx schreef:
Animali schreef:Zijn hamster begon na een halve week al te stinken, want hij is niet zindelijk en plast echt overal. Bij mijn vorige 2 hamsters gebruikte ik corobo heel fijn spul. Niet iets van cotton maar dat stonk nog eerder en hij vond het niet echt leuk en nu gebruik ik carefresh. Heel fijn spul en stinkt gewoon niet. Maak hem nu eens in de twee weken schoon, en dan stinkt het nog steeds niet en is zijn kooi nog best schoon. Echt een aanrader.
ja van carefresh hoor je veel goeds, alleen is het best prijzig en vrijwel alleen online te verkrijgen.
Ja dat merk ik met mijn zakgeld, maar heb het er wel voor over. Ik ga het waarschijnlijk mixen met een andere bodembedekking. Ik hou jullie op de hoogte. CARE fresh kan je bij de discus kopen voor 7,50

Plaats reactie