Het beste voor mijn hamstertje

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
EsmeeH
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Het beste voor mijn hamstertje

Bericht door EsmeeH » di feb 11, 2020 12:17 pm

Hallo allemaal,
Ik heb sinds november 2019 een russische dwerghamster gekocht. Natuurlijk hebben we alles wat erbij hoort ook gekocht en ik wilde natuurlijk het allerbeste voor mijn hamstertje. Sinds zaterdag toen ik zijn kooi verschoonde zag ik helaas dat hij een wond heeft op zijn buikje.... gelijk naar de dierenarts, maar die kan er helaas niks aan doen, wss is hij gevallen zeiden ze dus heb ik de verdieping uit zijn huisje gehaald en nu kan die voorlopig gewoon even alleen beneden zijn... moet even afwachten of het nog erger word.. :cry: Nu heb ik gister heel wat speurwerk gedaan op internet en kwam ik ook tegen dat hamsterwatten heel gevaarlijk zijn voor hamsters, terwijl mij gewoon is verteld dat het goed was ?! Ik denk niet dat hij daarvan die wond heeft gekregen maar ik wil natuurlijk nu nog meer het allerbeste voor hem ! Ook heb ik bodembedekking van GSVE, dat zijn van die papierkorrels, is dit ook slecht of ? Hoop heel erg dat iemand mij hier bij kan helpen en natuurlijk dat mijn hamstertje snel beter word !!

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Re: Het beste voor mijn hamstertje

Bericht door sylvia » di feb 11, 2020 2:49 pm

Misschien kun je een foto van de wond plaatsen? Dan weten we beter wat er precies aan de hand is.

Ja, hamsterwatten zijn gevaarlijk. Ze kunnen er in stikken en ze kunnen er met de pootjes in verstrikt raken, waardoor ongelukken kunnen gebeuren. Je kunt gewoon wc papiertjes in kleine stukken knippen en geven.

De GSVE korrels ken ik niet. Dus kan daar niet over oordelen.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

EsmeeH
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door EsmeeH » wo feb 12, 2020 12:50 am

Ik zal morgen even proberen een foto ervan te maken, zit op zn buikje dus is beetje lastig aangezien ik hem van de dierenarts ook niet nu mag vasthouden..

Tja, mij was echt verteld dat het gewoon goed was. Ben vandaag bij 2 verschillende dierenwinkels geweest en tuurlijk zeiden ze weer dat het geen kwaad kon.. "anders verkopen wij het niet" ...
Heb de watten er gelijk uitgehaald vandaag. Bedankt voor de tip!

Hiervoor gebruikte ik back2nature, maar die hebben ze vervangen voor ESVE (was een typfoutje dus ) , het is volgens mij hetzelfde. shrug_

In elk geval heel erg bedankt voor je reactie en ik zal even proberen of ik morgen een foto kan maken.

syrtjerusje
lid
lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door syrtjerusje » wo feb 12, 2020 6:25 am

in korrels kunnen ze niet graven,dus zou er iets overheen gooien,carefresh of cotton comfort bv.
ik gebruik gewoon keukenrol of toilet papier exstra voor de nestjes,nee geen hamsterwatten !!
en wondje kan altijd ,misschien van een houten wiel of zo?
even alles nakijken en wondje goed schoonmaken met wat lauw water ,misschien heelt het vanzelf.

EsmeeH
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door EsmeeH » vr feb 14, 2020 1:21 am

Oké, dankjewel voor je reactie en de tips!
Hopelijk gaat het inderdaad snel over, en anders maar gewoon weer een bezoekje aan de dierenarts, vind het zo sneu maar gelukkig is die voor de rest nog heel actief enz. Maar ik blijf het zeker goed in de gaten houden!!

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » vr feb 14, 2020 11:53 am

Je hebt geen foto geplaatst, dus ik kan de wond natuurlijk niet goed beoordelen. Maar ik vind het toch heel vreemd dat de dierenarts niets aan de wond heeft gedaan. Ik vind het vreemd dat je de wond verder niet hebt hoeven verzorgen. En dat je moet afwachten of het niet erger word, vind ik echt heel vreemd. chinrub_

Een wond hoort overigens niet met lauw water te worden behandeld. Hooguit als die erg vies is wat schoonmaken en tegelijk ontsmetten met wat water met een scheut betadine er in. Maar daarna zou ik wondzalf gebruiken, bv Vetramil of Dermiel (beiden zijn honingzalf). Een dierenarts kan AB zalf voorschrijven als hij dat nodig vindt.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell, Finn en Sahbi

Plaats reactie