Andere hammy's nieuwe home! Natuur in bin cage (curverbox)

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Joycee
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend

Andere hammy's nieuwe home! Natuur in bin cage (curverbox)

Bericht door Joycee » zo mei 27, 2018 8:24 am

Hoi hoi,
Ben superblij met onze tweede hammy en zijn nieuwe hok. Voor Dobby, onze andere hamster, hebben we een heel mooi eco world habitat, deze staat in de woonkamer. De nieuwe staat in mijn slaapkamer waar ik helaas niet zoveel ruimte heb, het hok van Dobby zou de boel wel erg vol maken, daarbij was het ook een rib uit mijn lijf :lol: Nu vind ik aqua's prachtig maar te zwaar en heb liever geen glas. In Nederland lijkt het wat minder geliefd maar je ziet bin cages (hokken van een soort curverbox) veel op internet en YouTube. Ik heb er twee aan elkaar gemaakt en geprobeerd een plastic box een mooie natuurlook te geven. Geïnspireerd door oa Denise van Hamsterscaping, Marika met haar green room en veel youtubers ben ik tot dit resultaat gekomen. De afmeting is ongeveer 130 x 40.
Mijn muur heb ik behangen met cadeaupapier van Xenos mbv een Prittstift vd Action :D
Ik wilde een effen groene muur maken zoals de green room maar dat werd zo vlekkerig, bij een print zie je de lijm minder er door heen.
Ik had nog een grote tak en kurktunnel maar kreeg niet alles erin, althans niet de manier hoe ik wilde. Ik ben erg blij met het resultaat en ik denk de kleine man ook! hearteyes_

Ik wil overigens misschien zelf nog een keer iets moois maken met plexiglas maar de komende maanden blijft hij lekker hier in :D

Afbeelding

Afbeelding

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Andere hammy's nieuwe home! Natuur in bin cage (curverbox)

Bericht door marika » zo mei 27, 2018 6:56 pm

Wauw dat is echt super mooi!! :D

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » zo mei 27, 2018 10:05 pm

Dankjewel! 😊

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » zo mei 27, 2018 10:34 pm

Dat is ontzettend tof!
Niet gedacht dat een curver er in dat formaat was! Gaaf!
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » zo mei 27, 2018 10:52 pm

Tnx Denise!😊 En het zijn twee curvers aan elkaar gemaakt☺

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » ma mei 28, 2018 2:10 pm

Ah, oké! Vandaar :)
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » do mei 31, 2018 5:06 pm

Durf het bijna niet te zeggen, heb ik zo'n mooi hok is het zo benauwd op mijn kamer, heb echt het gevoel dat hij er last van heeft, dus Geeltje (zo heet hij niet maar zo noemen we hem nu even tot we een naam weten😁) verhuisd naar de woonkamer. Mijn hok past hier niet (te lang) dus ik heb de Barney van Zooplus besteld. Hij gaat niet achteruit kwa ruimte, de Barney is namelijk dieper en zal dan net naast onze andere hammie passen.
Hopelijk lukt het me om met plexiglas de randen wat te verhogen waardoor er wel genoeg bodembedekking in kan.
We zullen zien, hopelijk heeft hij dan weer zin om wat te doen, hij komt nu een beetje lusteloos over :( Mijn hok op mijn slaapkamer blijft staan, ik haal wel wat eruit, hij is gek van zijn meerkamerhuisje, en hij kan na de zomer wel weer daar in, en wellicht blijft hij wel beneden als hij het hier naar zijn zin heeft. Dit was voor mij de goedkoopste grote makkelijke oplossing. Hoop dat hij het naar zijn zin heeft.

Joycee
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Joycee » za jun 02, 2018 8:53 am

Ik weet niet wat ik wil, het is de Hamsterplaza geworden, besteld op Zoostore.de. Het is nu iets acceptabeler kwa temperatuur op mijn kamer dus dan is het geen ramp om nog een paar dagen te wachten. De Barney komt vandaag maar die gaat terug. Ze zijn bijna even groot maar deze heeft een grote deur aan de voorkant wat ik een super plus vind☺, tja, en dan ben ik klaar met hamsterhokken 😉

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » wo jul 18, 2018 8:56 pm

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door syrtjerusje » za aug 11, 2018 5:12 am

heb zelf ook een hamster uit een duna gehaald vanwegen de warmte,vind de curver wel leuk maar ben ook een beetje bang voor de hitte,dus vanmiddag haal ik een grote traliekooi op,van marktplaats,voor mij blijven het toch dus de traliekooien.
vanwegen de hitte zat hij wel even in een kleine kooi,maar dat gaat nu gelukkig veranderen,
voor mij helaas geen curver en dunas meer,ben bang dat het ieder jaar toch weer wat warmer word.
dus ook wat minder herplaatsers,krijg nu ook plaatsgebrek.

Plaats reactie