Dieren Homeopathie

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0
Geslacht: Vrouw

Re: Dieren Homeopathie

Bericht door dierengek » do okt 10, 2013 8:00 am

^^ fijn om ook ervaringen te lezen :)

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » ma okt 14, 2013 9:22 am

Zeker mooi om deze ervaringen te lezen! Bedankt voor het delen Sylvia! :D

Vooral bij hamsters kan Homeopathie in mijn ogen erg fijn zijn.
De Bach Rescue is ook uitstekend te gebruiken bij stress situaties zoals een dierenartsbezoek of naar een show toe of zelfs bij jongen die naar hun nieuwe eigenaar gaan. Twee dagen van tevoren beginnen met druppelen en op de dag zelf nog even. Het geeft op een natuurlijke wijze veel rust.

Vitakraft heeft ook een mooie serie Homeopathische middelen, deze gaan er helaas uit :( Heel jammer :( De reden waarom ze eruit gaan is omdat het slecht wordt verkocht. Ik denk dat dat komt doordat de meeste dierenwinkels er geen verstand van hebben en niet weten wat ze ermee moeten en dus niet aanbieden of ergens in een onzichtbaar schap neerzetten waar niemand komt. Alleen 1 middel zal nog uit deze serie blijven en dat is volgens mij de vacht.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » di okt 15, 2013 2:51 pm

Ach wat jammer dat die Vitakraft produkten er uit gaan! Ik had ze juist nog nooit eerder gezien.
Ik denk dat ik inderdaad het product voor de huid ga proberen voor mijn ene rusje met huidproblemen.

Ik wilde nog graag een tip delen. Ik weet niet zeker of het onder homeopathische middelen valt, maar ik zet het toch maar hier.
Wat heel fijn werkt is om bv bij het schoonmaken van een verstopte/overactieve geurklier wat honingzalf als Dermiel of Vetramil aan het afgekoelde gekookte water toe te voegen.
Ik had eerder geprobeerd wat Calendula zalf in het water op te lossen, maar dat wil niet goed oplossen.
De honingzalf daarentegen lost helemaal op! Gewoon een flinke sliert er van in het water laten vallen en even met een lepeltje doorroeren. Echt heel verzachtend vind ik het werken!
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » di okt 15, 2013 7:08 pm

Vetramil is echt een wondermiddel ik gebruik het ook zelf niet alleen voor de dieren hihihhi

OOOOOOOOo ja wil ook nog even melden is niet voor de hamsters maar mijn hond heeft spondylose en ik gebruik nu een maand puur spondy en er is een super verbetering opgetreden, hij heeft goede kracht in de achterhand weer hij sleept nagenoeg niet meer met zijn poten hij springt weer zonder problemen op de bank ik blijf erbij homeopathie werkt echt maar je moet wel het juiste middel voor de juiste kwaal gebruiken
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » wo okt 16, 2013 7:24 am

Goede tip Sylvia, die ga ik zeker onthouden.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo okt 27, 2013 1:11 pm

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » do okt 31, 2013 12:19 pm

Ziet er erg netjes uit :)

Goed bezig marika :)

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » do nov 07, 2013 2:34 pm

Wist je dat er ook contra indicaties zijn voor de Weegbree?
Voorzichtigheid is geboden bij insuline patiënten, het zaad kan de bloedsuikerspiegel verlagen en je mag weegbree niet eerder dan 2 uur na een ander medicijn innemen. Kan de absorptie afremmen

- koorts verdrijvend
- helend
- verzachtend
- weekmakend

Weegbree is een kruid met veel slijm dat met name wordt voorgeschreven om de verkoelende en verzachtende werking. Verlichting bij diarree, ook geschikt als laxeermiddel. Absorbeert water in de darmen en verdikt de ontlasting.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » wo nov 13, 2013 4:15 pm

Als antwoord op bovenstaand berichtje:
Het is altijd belangrijk om de wisselwerking tussen (voorgeschreven) medicijnen onderling en/of met homeopathische middelen goed te bestuderen. Kom je er niet uit, dan altijd even advies vragen aan een DA (mbt medicijnen) of de persoon of winkel waar je de produkten hebt gekocht. (bv aan Marika omdat zij zich in homeopathische middelen heeft verdiept).
Ook een opeenstapeling van middelen die ergens goed voor zouden zijn is niet altijd aan te raden.
En inderdaad zijn er soms contra indicaties. Wat goed is voor het één kan best wel eens minder goed of slecht zijn voor het ander. Dus bij twijfel, eerst nader onderzoek of navraag doen!

Dan mijn ervaring met Vitakraft Med 20 en 21.

Ik heb Vitakraft Med 20 Huid en Vacht voor mijn Bubba met ernstige schilfering/korstjes/eczeem/lichte huidontsteking op zijn borst gebruikt. Ik heb hier helaas geen gunstig resultaat mee kunnen bereiken. Bubba heeft een golvende vacht en al eerder te kampen gehad met ernstige huidproblemen waar zelfs geen AB kuur tegen op kon, maar er Prednisonzalf aan te pas moest komen. Dus ik ben bang dat ik daar toch weer aan moet geloven.
Wel zie ik een rustiger beeld in zijn algehele huidconditie! Hij heeft nl in zijn nek en op zijn rug, waar hij een beetje kalige plekken heeft, altijd een erg droge en licht schilferige huid. Dat ziet er nu veel mooier uit! :D

Ik heb Vitakraft Med 21 Oogonsteking voor mijn Remy gebruikt.
Remy tobt al heel erg lang met voornamelijk ooglidontstekingen. Hij heeft in augustus 10 dagen Cavasan oogzalf van de DA voorgeschreven gekregen. Maar dit heeft niet afdoende geholpen. Waarschijnlijk omdat het toch 'steriele' ontstekingen zijn en geen bacteriele ontstekingen.
Ik gebruik nu al voor de 3e maand Weleda Ogentroost voor Remy en daarmee hou ik zijn ogen aardig onder controle. Ik doe 1 druppel per oog, naar gelang het nodig is, meestal maximaal 3x per dag. Zijn rechter oog is trouwens het ergst aangedaan:
Afbeelding

Omdat zijn rechter oog weer helemaal dicht zat en zijn oogharen op elkaar geplakt ben ik met Vitakraft Vita Med 21 begonnen als ondersteunende kuur bij de Weleda Ogentroost. Ik heb het inmiddels 8 dagen 2x daags 1 korrel gebruikt (dosering in overleg met Marika) en ben echt heel tevreden over het resultaat! :D
Ik ben nu bezig met een rustpauze van 5 dagen en wil het daarna nog 5 dagen gebruiken.
OK, Remy zijn oogproblemen zullen heus blijven, maar ik ben blij dat het met deze kuur als ondersteuning snel weer onder controle was!

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo nov 17, 2013 9:52 pm

Heel erg duidelijk omschreven Sylvia! Bedankt! :D

Ik heb hier nog een stukje m.b.t. Diabetes en Kruiden
De Russische Dwerghamster.nl schreef:Gymnema, Kurkuma en Fenegriek kunnen de bloedsuikerspiegel verlagen. Met name Fenegriek zaden werken bloedsuikerspiegel verlagend.

Gymnema is mogelijk in staat om pancreascellen te regenereren en het aantal insulinereceptoren te vergroten. Andere kruiden, waaronder Knoflook, Brandnetel, Guggulu, Pau d'arco, Cat's claw, Damiana, Galega, Neem, Bosbes (Blaadjes) en Ginkgo, helpen complicaties tegen te gaan door de bloedsomloop te verbeteren, de vaatwanden te versterken en oxidatieve schade te voorkomen.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » ma nov 18, 2013 12:10 am

Ik vind het geweldig hoe je je hier in verdiept! :D

Toch even een opmerking!
Bosbes vind ik voor een hamster met diabetes echt een absolute afrader ivm de hoeveelheid suiker die het bevat.
Hier de link die ik altijd gebruikte en aan mensen met een hamstertje met suikerziekte aanraad:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... el/?id=642

Ik heb het even op Bosbes gezet, zodat je kunt zien dat Bosbes echt te veel suiker bevat. Als ik bv Basje een bosbes had gegeven, dan was hij er naar alle waarschijnlijkheid gewoon in gebleven! Zoveel suiker kan zo'n beestje echt niet aan.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma nov 18, 2013 12:14 am

Nee nee sorry! Niet de bessen. Je moet de blaadjes hebben ;) Dom van me! Ik zal nog even per kruid erbij zetten welke delen je moet hebben. De ene keer moet je de vrucht hebben de andere keer de zaden of de blaadjes. In geval van de bosbes moet je de blaadjes hebben ;)
De vruchten zullen bijna niet gebruikt worden bij suikerziekte omdat vruchten 9 van de 10 keer inderdaad zoet zijn.

Edit: Ik heb het er alvast bijgezet in mijn vorig bericht ;)

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » ma nov 18, 2013 12:17 am

OK, dat verklaart het!
Ik vond het wel belangrijk om even te zeggen, want zoiets als bosbes vind ik echt heel gevaarlijk, althans zeker voor een hamstertje met een ergere vorm van diabetes.
Verder super hoe je bezig bent! :D

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma nov 18, 2013 12:11 pm

Ja klopt moet even goed opletten welke delen :D
De Russische Dwerghamster.nl schreef:Knoflook - heilzaam voor diabetes type 2
Kurkuma - verlaagt bij diabetici de bloedsuikerspiegel
Gymnema - verhoogt de productie van insuline door de pancreas, helpt bij de regulering van de bloedsuikerspiegel, helpt bij de regeneratie van bètacellen in de pancreas die insuline vrijlaten en weerhoudt adrenaline ervan om de lever te prikkelen glucose te produceren.
Knoflook - heilzaam voor diabetes type 2
Brandnetel - verlaagd de bloedsuikerspiegel

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » do nov 28, 2013 8:46 am

Interresante stukjes tekst weer :)

Plaats reactie