Quick Questions

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Mona
stamgast
stamgast
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 7

Re: Quick Questions

Bericht door Mona » di aug 12, 2014 12:26 am

Ik zou het juist wel doen. Maar geen pijnstiller voor mensen, 1 geschikt voor knaagdieren. Morello heeft hier ook een tijdje op pijnstillers gestaan toen het niet duidelijk was wat hij had maar hij wel pijn had. Ik heb geloof ik mecatam meegekregen, met een klein spuitje zodat je niet kan overdosseren. :)
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Elanor » di aug 12, 2014 11:07 am

Ik ben het ook eens met Mona en Pluisje. Wel pijnstilling geven, maar pijnstilling die aan knaagdieren gegeven mag worden.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

Anneke
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Aantal hamsters: 13
Contacteer:

Bericht door Anneke » di aug 12, 2014 11:45 am

Wij hebben na Abby's operatie pijnstillers/ontstekingsremmers meegekregen. Carprofen. Dosering: 2 maals daags een druppel. Dat is specifiek voor hamstertjes en als ik hier een dier zou hebben dat duidelijk op het eind loopt en pijn heeft, zou ik het zonder twijfel direct geven.
Veel sterkte met het verlies van Juvie.
Afbeelding Afbeelding

Ignastrafe
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 2

Bericht door Ignastrafe » di aug 12, 2014 12:52 pm

Bedankt.
Wel ja ik dacht aangezien hij toch elk moment kon sterven dat een beetje pijnstiller geen kwaad zou kunnen. Zelfs als ik hem een overdosis zou hebben gegeven zou het het beste zijn geweest want als hij zo nog een dag verder had moeten leven was ik waarschijnlijk naar een DA geweest voor hem een spuitje te laten geven. Ik heb jammer genoeg geen pijnstillers voor hamsters of dieren hier liggen en heb hem daarom een beetje van onze gegeven. Wat later is hij dan terug naar zijn huisje gegaan om te slapen dus denk wel dat het een beetje geholpen heeft.
Ik zou het sws niet geven aan een jonge hamster hoor ;) dan zou ik wel naar de DA gaan.

Marley93
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Marley93 » ma okt 27, 2014 11:13 am

Moet je de voorraadkamer van een hamster af en toe leeghalen?
Dobby hamstert naar mijn idee echt veel (misschien omdat de winder eraan komt?), maar hij lijkt er weinig mee te doen. Vers voedsel neemt hij eigenlijk niet mee, dat eet hij in de loop van de nacht op. Er ligt dus verder niks in wat kan bederven, volgens mij.
“Whether you come back by page or by the big screen, Hogwarts will always be there to welcome you home.”
~ J.K. Rowling

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » ma okt 27, 2014 12:51 pm

ik check het wel als ik de hokken schoonmaak ziet het er nog goed uit zeker als het gewoon krachtvoer betreft dan leg ik het na schoonmaken van het hok weer netjes terug op het plekje waar ze het hebben verzameld
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » ma okt 27, 2014 6:51 pm

Als het gewoon hardvoer is kun je het laten liggen en misschien ook wat minder in zijn bakje geven zodat hij aan zijn voorraad begint :P
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

Marley93
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Marley93 » ma okt 27, 2014 10:59 pm

Oh, ik dacht gisteren (juist omdat ik een tijdje niet zoveel in zijn bakje had liggen om de reden die je noemde): "Laat ik het bakje weer eens vullen, en kijken of hij dan daarvan gaat eten omdat er genoeg is."
Hij heeft zijn hele voerbak nu toegedekt met bodembedekking in plaats van het naar zijn voorraadkamer te brengen. Hoezo economisch hamsteren? :lol:
“Whether you come back by page or by the big screen, Hogwarts will always be there to welcome you home.”
~ J.K. Rowling

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » di okt 28, 2014 12:45 pm

Whahahaah hij doet ook aan bezuinigingen :lol:
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

melatidance
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door melatidance » di nov 17, 2015 6:53 pm

Heeft er iemand ervaring met epilepsie bij hamsters? ik heb een Syrische hamster(ze is eind mei geboren) die eens in de 2 maanden een aanval heeft en misschien kleinere tussendoor. deze grote aanvallen duren meestal een halve minuut tot een minuut. In ieder geval dit is de derde geweest die ik meegemaakt heb.Weet niet zeker of het echt zo ernstig is dat ik de dierenarts moet bellen...

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » vr nov 27, 2015 11:56 pm

Ach jeetje wat sneu :(
Ik heb hier een linkje, dit is een zoekopdracht op "epilepsie"zijn nog wat andere thema's op het forum over te vinden: search.php?keywords=epilepsie

Cupcakeje99
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door Cupcakeje99 » di feb 02, 2016 6:21 pm

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of het kwaad kan om antibiotica (1 druppel per keer, zoals DA voorschreef) in een bosbes, stukje sinaasappel, komkommer of iets dergelijks te spuiten. Ik krijg het antibioticaspuitje absoluut met geen mogelijkheid in het mondje van mijn (koppige) hamster. Als ik de antibiotica echter bijv. in een stukje sinaasappel spuit, eet ze het wel helemaal op, dus dan krijgt ze het wel binnen. Kan dat op deze manier?

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jul 03, 2016 1:08 pm

De vraag is al redelijk oud.... Maar het is wel een goeie vraag! Het gebeurd vaker dat de DA iets voorschrijft wat niet altijd handig/makkelijk is. Ik zou in dit geval contact opnemen met de dierenarts om te vragen of je de AB ergens anders in mag doen. Het is met name bij fruit handig om te weten of dit wel mag omdat de stoffen in fruit de wellicht de werkzame stoffen in de AB zouden kunnen aantasten.
Vaak kan een 1 ml spuitje goed gebruikt worden. Je zou je DA ook kunnen vragen of hij het even voor wil doen ;)

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » ma aug 29, 2016 1:41 pm

Mijn hamster heeft nu een abses in haar mond ,wang.
Ik heb haar vorige dagen een levende meelworm gegeven.
Kan het zijn dat al ze de meelworm eerst aan de kopkant begint, dat die haar in haar van binnen de wang gebeten heeft ?
Vanavond terug naar de da.
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za sep 03, 2016 10:27 pm

Kiwi schreef:Mijn hamster heeft nu een abses in haar mond ,wang.
Ik heb haar vorige dagen een levende meelworm gegeven.
Kan het zijn dat al ze de meelworm eerst aan de kopkant begint, dat die haar in haar van binnen de wang gebeten heeft ?
Vanavond terug naar de da.
Ik vermoed van niet... Ten eerste zijn meelwormen volgens mij niet zo agressief en ten tweede zou het volgens mij langer duren voor de vorming van een abces.

Ik ben benieuwd wat de DA zegt en hopelijk gaat het snel beter

Plaats reactie