Hoe krijg ik mijn broodmagere Syrtje zo snel mogelijk aan het eten?

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
jessybessie246
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Man

Hoe krijg ik mijn broodmagere Syrtje zo snel mogelijk aan het eten?

Bericht door jessybessie246 » di okt 22, 2019 12:32 am

hoi mijn hamster is een syrisch lang haar hamster en weegt nog maar 14,9 gram wat kan ik doen om hem meer aan te laten komen.
ik krijg al dwangvoer van de dieren arts maar het helpt niet echt en ik ben bang dat ik hem in moet laten slapen maar dat wil ik niet, wat kan ik doen!

Pluisje
Moderator
Moderator
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Re: hoeveel moet een syrtje ongeveer wegen ?

Bericht door Pluisje » di okt 22, 2019 4:43 am

Ik vind dit wel héél erg mager, volgens mij weegt een skeletje van een Syrtje nog meer… Het is geen 40,9 gram? Of een jonkie? Eventueel 140,9 gram voor een grote, stevige Syr? Hoe dan ook, hij moet zo snel mogelijk gaan eten. Probeer het eens met meelwormen en zonnebloempitten, die vinden ze erg lekker en zijn calorierijk. En kijk of zijn tandjes in orde zijn, want mogelijk wil hij wel, maar kan hij niet eten. Je kunt proberen of hij een papje naar binnen gewerkt krijgt, maar je moet dan heel erg voorzichtig zijn als je hem het spuitje aanbiedt, hij kan zich snel verslikken met nare gevolgen. Maar er is niets meer te verliezen. Houd het diertje warm en rustig (het rad eruit halen), lichaamswarmte produceren vreet energie van hem.

Als het niet wil eten mankeert het dier iets. Iets aangeboren of een probleem met bv de tanden of pijnen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga nog even voor je op zoek…

viewtopic.php?t=368

Niet meteen de volle lading naar binnen stouwen, zijn maagje zal gekrompen zijn en moet bij beetjes opgerekt worden.

Ik heb zelf geen ervaring met dwangvoeding bij een hamster, alleen bij een kwartel (ging dood, was al te ver heen) en een minihondje dat een verstoorde slikreflex had, zichzelf uithongerde en dat ik 3 jaar lang dwangvoederde totdat het zelfstandig had leren eten. Dwangvoederen is een kwelling en is alleen geschikt om het dier te laten overleven. Alle andere dieren die ik handmatig moest voeden waren baby en kregen een flesje (één haasje, één pup) of waren geopereerd en herstellende (een kwartel die ik kwark voerde), maar deze aten duidelijk met wat hulp vrijwillig.

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik mijn broodmagere Syrtje zo snel mogelijk aan het eten?

Bericht door Gabriëlle » zo okt 27, 2019 5:52 pm

Waarom is de hamster zo mager geworden? Zou eerst dat probleem oplossen, ik denk dat een dierenartsbezoek wel nodig is.

Plaats reactie