rusje hevig schuddend

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Chicka94
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

rusje hevig schuddend

Bericht door Chicka94 » vr jan 26, 2018 9:43 pm

Hey,
ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Toen ik vanmiddag bij mijn hamster keek, trof ik hem hevig schuddend aan met zijn oogjes dicht. Eerst dacht ik dat hij sliep maar toen ik hem aanraakte bewoog hij wel maar bleven de oogjes dicht. Dit bleef zeker 10 minuten doorgaan. Ondertussen heb ik de dierenarts gebeld maar toen ik daar aankwam deed hij zijn oogjes weer open en werd het trillen langzaam minder. Ondertussen had hij dus al 20 minuten in die toestand doorgebracht (zie filmpje) heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik eraan doen? Het is een rusje. Aan de temperatuur lag het niet want het was 20 graden binnen. Ik hoop dat iemand kan helpen want ik ben nest geschrokken en bang dat het erg is of nog een keer gebeurt.
Liefs,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 2

Re: rusje hevig schuddend

Bericht door Pluisje » za jan 27, 2018 12:53 am

Hoe oud is de hamster? En gedraagt hij zich ondertussen weer normaal?

Ik ben geen dierenarts, maar ik denk aan een grotere epileptische aanval of een klap tegen de hersenen of door een valpartij waarbij hij op zijn kopje is terechtgekomen met als gevolg epilepsie of een hersenkneuzing. Epilepsie zonder bekende reden kan zich gaan herhalen, maar het hoeft niet. Zo ja, dan leg zacht materiaal om de hamster heen, demp het licht en de geluiden en laat hem verder met rust totdat hij er weer bovenop is. De hamster kan na een aanval verward zijn en afwijkend gedrag vertonen. Dus let op dat je niet gebeten wordt. Bij een hersenkneuzing kun je op zich niets doen.

Martin Braak
Fokker
Fokker
Geslacht: Man

Re: rusje hevig schuddend

Bericht door Martin Braak » zo jan 28, 2018 12:21 pm

Water controleren.

Plaats reactie