Hamster helft van zijn gewicht kwijt!

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Jetske
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 2

Re: Hamster helft van zijn gewicht kwijt!

Bericht door Jetske » wo nov 29, 2017 9:11 am

Vannacht even aangekeken. Hij heeft minimaal gegeten van het brokken papje en de macaroni.

Volgens mij komt hij zelf niet aan het dierenarts aansterk mengsel maar omdat hij het toch binnen moet krijgen zet ik hem er met zijn poten in zodat hij het op likt... Weet niet pf zo'n medicijnen spuitje te gebruiken is hiervoor om het toe te dienen.. of dat hij dan zou stikken...

Heb hem net gewogen en hij woog nu 27/28 gram.. zou ook kunnen omdat er iets in zn wangzakken zit.

We kijken het nog maar even aan.

Jetske
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Jetske » wo dec 13, 2017 10:01 pm

Hoi,

Hier weer een update over mijn dwerghamstertje Snuggle.

Hij weegt nu net 29/30 gram. Ik heb het wiel nog niet terug gezet in zijn verblijf omdat ik dan bang ben dat hij weer af zal vallen. Ik merk dat hij nog steeds niet veel eet, wel verzameld hij veel zaadjes en noten maar andere dingen laat hij liggen. Ook eet Snuggle wel de dierenarts voeding maar het slaat minder aan dan ik dacht... Snuggle is nog steeds even actief en fit als eerst dus hij gaat niet echt achteruit.

Ik heb weer een foto toegevoegd van hoe hij er nu uit ziet. Niet voor hoe slank hij is (op de foto zit hij een beetje als een bolletje), maar om te laten zien dat zijn vacht helemaal verandert qua kleur en patroon!

Vergeleken met de laatste foto zijn er veel lichte vlekken bij gekomen. Zou dit dan misschien toch slaan op een komende 'winterslaap'? Ik verwacht namelijk eigenlijk dat als hij in winterslaap zou gaan hij niet meer zo actief is en zich van te voren helemaal dik eet.

Wat denken jullie hiervan? Is het veranderen van de vacht ernstig?

Afbeelding

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » wo dec 13, 2017 10:15 pm

hij is in wintervacht aan het gaan dat is ook een reden dat hij minder eet, je zult voor meer licht moeten zorgen je hamster staat te donker daarom is hij in wintervacht gegaan.
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

Jetske
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Jetske » vr dec 15, 2017 8:23 pm

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad overdag ook gewoon donker op de hamsterkamer, ondanks dat de gordijnen open zijn. Ik wil nu elke dag van 8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds de lamp aan laten. Zou dit het probleem oplossen en zal hij dan weer aankomen?

Of kan het zo zijn dat, omdat hij al in de wintervacht zit, volledig in de war raakt?

Ik wil nu Led verlichting in de lamp op de hamsterkamer doen omdat dat toch wat zuiniger is (de lamp zal nu voortdurend, behalve 's nachts branden). Maakt het nog uit of het heel warm of koel licht is? Moet het lijken op buitenlicht of is het goed zolang de lamp maar aan is.

Graag hoor ik of jullie verwachten dat dit ervoor zorgt dat mijn hamstertje weer aankomt en terug naar 'normaal' gaat.
Hebben jullie ook overdag altijd de lamp branden in de winter?

Bedankt!

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » vr dec 15, 2017 8:53 pm

nee je kunt gewoon nu zorgen dat er genoeg licht is in de kamer waar hij staat het is wel zo dat wanneer een hamstertje eenmaal in wintervacht gaat het hele proces tot hij weer terug is op kleur zo'n 165 dagen duurt
ik heb ledverlichting boven de bakken zodat mijn diertjes niet in wintervacht gaan.
verder gewoon lekker blijven voeren en verwennen
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

Plaats reactie