Geslachtsdeel blijft naar buiten hangen..

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Lila
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Geslachtsdeel blijft naar buiten hangen..

Bericht door Lila » zo sep 03, 2017 3:58 pm

Hallo daar,

Ik kom toch maar even wat advies vragen over wat ik met mijn (mannelijke, Syrische) hamster Light moet doen. Voor de tweede dag nu hangt zijn penis naar buiten. Ik ben zeker dat het geen simpele erectie is, het hangt er maar slap bij al deze hele tijd sinds ik het opmerkte, en er zijn geen dames in de buurt.

Het lijkt niet gezwollen, rood of beschadigd ofzo, alleen een beetje droog. Hij lijkt het niet te merken, zijn gedrag is net zoals dat normaal is en hij zit er ook helemaal niet aan.

Wat kan ik het beste doen? Ik wil vooral wat aan die droogheid doen, maar wat is dan het beste? En zal het vanzelf weer normaal worden? Ik heb al eens voorzichtig geprobeerd het terug te doen, maar dat lijkt niet te werken.

Alvast bedankt voor enig advies

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Re: Geslachtsdeel blijft naar buiten hangen..

Bericht door Pluisje » zo sep 03, 2017 4:26 pm

Meer een vraag voor een dierenarts, afdeling Urologie, :). Misschien problemen met zijn voorhuidje dat net wat te krap is waardoor zijn penisje niet meer terug kan schieten/glijden (kan ook in slappe toestand lastig zijn). Een druppeltje slaolie verhelpt het misschien even. Hopelijk krijgt het mannetje er geen infectie aan en raakt de penis ook niet geïrriteerd.

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Bericht door Janneke G » vr sep 22, 2017 1:29 pm

Lastig om daar advies over te geven zonder het te zien. Misschien een foto? Of toch een bezoekje aan de dierenarts als je twijfelt...

Lila
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Lila » vr sep 22, 2017 6:01 pm

Die slaolie heb ik geprobeerd, en ik denk dat dat geholpen moet hebben. Het bleef nog een aantal dagen zo, maar nu lijkt alles weer goed. Geen droogheid, en het penisje zit weer naar binnen. Ik blijf nog even opletten of het zo blijft.

Ik heb nu het idee dat Light ook een beetje ziek was, en dat had er vast ook mee te maken. Ik heb 'm nog niet zo lang, en had het idee dat het maar een kleine en luie hamster was. Hij voelt sinds deze week steviger en is duidelijk meer geïnteresseerd.

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Bericht door Janneke G » za sep 23, 2017 7:31 pm

Dat is goed nieuwd. :D Fijn om te horen dat het weer goed gaat met Light.

Plaats reactie