Hamster in shock?

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Hamster in shock?

Bericht door marika » vr nov 11, 2016 10:50 am

Wie herkend dit?

De hamster loopt rond en op een gegeven moment staat ie doodstil en beweegt niet meer. Je pakt m op hij is slap beweegt niet reageert op geen enkele prikkel. Zelfs niet als je in zijn gezichtje blaast?

Ik las op facebook dat Martin ook zoiets heeft gezien bij zijn Rusje, maar dan 8 uur lang. Ik het heb het zelf ooit een keer meegemaakt, maar dan een paar minuten en gisteren kreeg ik een mailtje binnen waarbij een hamster dit een minuut lang heeft gehad. Er is in alle gevallen geen sprake van een schrikreactie. Althans er is niets te horen of te zien waar de hamster van kan schrikken, wat zal dit zijn?

Ik dacht zelf dat het wellicht een epileptische aanval zou kunnen zijn, waarbij de hamster even wegvalt, maar niet omvalt zegmaar.

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Re: Hamster in shock?

Bericht door silvia » vr nov 11, 2016 1:27 pm

ik heb het wel eens gehad jaren terug, het was met kleintjes er waren geen gekke geluiden maar wat me opviel is dat ze lekker bezig waren en als je dan ineens in hun blikveld bent dan is er toch een soort schrikreactie wat wij niet zien er is dan plotselinge verstijving en dat kunnen ze heel lang volhouden, even aantikken werkt dan ook niet ze houden zich echt dood ogen blijven open als ze rechtop zitten en je tikt ze zachtjes aan dan vallen ze gewoon om hihihihi vind het wel een komisch gezicht heb het gelukkig niet vaak gezien hier
maar het lijkt me toch een schrik reactie hoor iets waarvan wij denken daar hoef je toch niet van te schrikken maar ga jezelf maar eens na, je bent lekker in gedachte bezig in je huis en ineens zonder dat je er erg in hebt staat er iemand voor je neus dan schrik je ook hihihihi
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

nienke555
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Re: Hamster in shock?

Bericht door nienke555 » wo nov 16, 2016 10:50 pm

Ik heb dit ook een keer gehad, met Olly (die komt van jou Marika, is volgens mij 15 juli 2015 geboren). Toen had ik hem net. Hij zat in de ren, en toen ik hem wou oppakken 'bevroor' hij opeens. Ik heb hem daarna een kwartier in m'n hand gehouden tot dat ie weer bewoog... Was echt heel eng... (Ik weet niet of ik jou daar toen nog over gemaild heb?)

Plaats reactie