MELDPUNT: dwerghamster met neurologische problemen (Trillen etc)

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw

Re: MELDPUNT: dwerghamster met neurologische problemen (Trillen)

Bericht door sylvia » za jul 07, 2018 10:14 pm

Via Hamsterforum en PB
Marley met zwart rusje uit de opvang

Vragen Trillen:

1. Wat is de naam van je hamster
= niet bekend

2. Wat voor kleur heeft je hamster
=Zwart

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden
=niet bekend

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald
=opvang

5. Heb je informatie mbt de afkomst van je hamster, zoals kleur van de ouders. Heb je een stamboom. Zo ja, dan krijg ik die graag.
=nee

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden
=nee

7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd
=Bij aankomst in de opvang is het rusje geschat op 1 jaar oud en is inmiddels alweer wat ouder. Het trillen was er toen nog niet maar is de afgelopen periode langzaam erger geworden.

8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders
=langzaam erger geworden

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt
=Het enige is dat hij altijd trilt. Zeker op het plateau is het goed zicht en hoorbaar. Het doet mij aan Parkinson denken.

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om
=Hij trilt met lopen

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan
=nee

12. Zijn je op jongere leeftijd andere dingen opgevallen, bv:
=niet bekend
-heeft je hamster van jongsafaan wijdstaande achterbeentjes
-kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk
-zag je iets van een vreemde motoriek

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders
=nee

14.Is je hamster erg mager geworden
=nee

15.Wat voor voeding krijgt je hamster
=gemengd voer
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jul 07, 2018 10:19 pm

Via Hamsterforum PB
Roro van Rochelle

Vragen Trillen:
=Roro

2. Wat voor kleur heeft je hamster
=zwart, golvende vacht

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden
= mei 2013
=5 mei 2015 – het trillen werd te hevig, Roro kon niet meer overeind komen

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald
= Tuincentrum Groenrijk, Zuidoostbeemster
nb: Groenrijk haalt hun hamsters bij Fauna Trading. Het zijn alleen Nederlandse hamsters aldus de medewerkster.

5. Heb je informatie mbt de afkomst van je hamster, zoals kleur van de ouders. Heb je een stamboom. Zo ja, dan krijg ik die graag.
=Nee

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden
=Nee

= met een maand of 11

8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders
= Het trillen was in een verloop van een maand of 5 steeds erger geworden

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt
=ja, de hele dag

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om
=Op het laatst had ze geen kracht meer in haar achterpoten en viel ze om en kon niet meer overeind komen

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan
= Ja, de dierenarts heeft als diagnose ‘Parkinson’ gegeven

=ja

-kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk
=Ze liep nooit goed in de molen; ‘ze had een ander loopje dan mijn andere hamsters ‘ Ze liep met een maand of 11 helemaal niet meer in de molen; ‘ze lag er alleen nog maar in te luieren’

=ja

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders
=ja, tandproblemen

=ja, maar ze had ook tandproblemen

=gemengd voer

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jul 07, 2018 10:30 pm

via blog Martin "Russische dwerghamster: trillen, parkinson, neurologisch probleem"
https://www.dwerghamster.nl/blog/index. ... 725-081915

reaktie Roos ivm zwart merle dwerghamster:
nb Sylvia: ik kan Roos niet bereiken om haar te vragen de gehele vragenlijst in te vullen, dus vandaar alleen dit korte bericht.

Roos
zondag, april 15, 2018, 06:35 PM

Hallo.
Ik heb een Merle meen ik dat het heet.
Zwart wit. Zei strilt nog erger dan op dit filmpje. Is dit een reden om in te slapen ? Of hebben ze er zelf geen last van.

Is ook geleidelijk gegaan. Maar nu ineens heel extreem.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jul 07, 2018 10:41 pm

Via Facebook
Fynn van Nicky van Broekhoven
Vragenlijst ingevuld juni 2018

Vragen en Antwoorden mbt Trillen Flynn:
= Fynn

2. Is je hamster een Russische, Campbelli of Roborovski dwerghamster. Wat voor kleur heeft je hamster
=Russische/hybride dwerghamster. Lilac donkeroog (volgens Martin)

=onbekend, nov 2017 in de opvang gekomen, hij was toen ongeveer 1 jaar
= 9 juli 2018 ingeslapen ipv ernst van trillen en ontstoken wangzak, doordat hij deze niet meer kan legen

=Maxi Zoo

=Nee

=Nee

=bij binnenkomst in de opvang, hij was toen ongeveer 1 jaar, trilde hij al.

= Hij had bij binnenkomst in de opvang, hij was toen ongeveer 1 jaar, duidelijk al last van trillen en problemen met coordinatie bij bewegen en dat is langzaam erger geworden.

= Hij trilt voortdurend, behalve in rust (of toch veel minder zichtbaar).

= Hij heeft ook problemen met coordinatie en controle over pootjes. Soms vooruit willen, maar dan toch eerst even met klein schokje achteruitgaan, hij loopt in schokjes

=Nee nog niet, maar hij komt nu in een fase met zijn trillen dat ik binnenkort een beslissing wil nemen om hem in te laten slapen. Hij valt nu op zijn zij en kan bijna niet meer overeind komen.

= Hij heeft wijd uiteenstaande pootjes achteraan

= In het begin liep hij nog af en toen in zijn model, 25cm diameter omdat die een breed genoeg loopvlak heeft. Ondertussen loopt hij nog amper in zijn molen.

=hij heeft neurologische problemen, hij loopt in schokjes en bibbert en trilt en hij heeft ook problemen met coordinatie en controle over pootjes

= nee, hij heeft geen andere zichtbare gezondheidsproblemen
= Door zijn coordinatie problemen en trillen heeft hij waarschijnlijk zijn wangzak niet leeggekregen en heeft nu een wangzakontsteking

=nee in eerste instantie niet, maar hij is inmiddels graatmager

=Unique’s zwerghamstermüsli

Video Trillen Fynn:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sylvia op di jul 10, 2018 7:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jul 07, 2018 11:02 pm

Via Facebook, bericht Woe 27 juni 2018
Dwergje met backflipping - opvang Nona - Nicky van Broekhoven

8 dwergjes zijn 17 juni in een bos gevonden. 2 waren al dood. 6 hebben het overleefd.
één ervan heeft lichte draaikop
en eentje heeft backflipping
die valt zo 10 maal achteruit in zijn voerbakje

Afbeelding

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo jul 08, 2018 8:56 pm

Via Facebook Misty van Ismay Naaijer

Vragen Trillen:
1. Wat is de naam van je hamster?
= Misty

2. Is je hamster een Russische, Campbelli of Roborovski dwerghamster? Wat voor kleur heeft je hamster?
=Russische dwerghamster, zwart, golvende vacht.

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden?
= Mei 2017

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald?
= Pets Place Ter Apel.

5. Heb je informatie mbt de afkomst van je hamster, zoals kleur van de ouders. Heb je een stamboom. Zo ja, dan krijg ik die graag
= Nee

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden?
= Nee

7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd?
= 11 maanden ongeveer

= met 11 maanden begonnen en wordt steeds erger.

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt?
= Hele dag, behalve als ze slaapt.

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om?
= Beetje onstabiel. Valt wel eens om.

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan?
= Aankomende woensdag gaan we naar de DA. De DA dacht inderdaad aan neurologische problemen.

=Nee

= NOOIT OPGEVALLEN, OP LATERE LEEFTIJD ZAG IK HAAR BIJNA NIET MEER LOPEN IN HAAR WIEL.

-zag je iets van een vreemde motoriek.

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders.
=EEN ANDERE DA ZEI EEN TIJDJE GELEDEN DAT ZE KANS OP DIABETES HAD EN OBESITAS.

= NEE

= VERSELE LAGE HAMSTERS EN CO, MEELWORMEN, VISJES, AF EN TOE EEN SNACKJE.

Video Misty:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sylvia op wo jul 11, 2018 4:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo jul 08, 2018 9:48 pm

Via Facebook Lilo en Eevee van Romy van de Bildt – Signer

Vragen Trillen:
1. Wat is de naam van je hamster:
= lilo en eevee

2. Is je hamster een Russische, Campbelli of Roborovski:
= rusjes

Wat voor kleur heeft je hamster:
= blauw en zwart

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden:
= ingeslapen op 1 jaar en 9 maanden en 1 jaar en 7 maanden. Ivm zeer moeilijk kunnen bewegen en eten en drinken door het trillen.

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald:
= Hamstery Dream Baby

=

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden:
= ik ken iemand die een halfbroertje heeft en ook deze is niet erg gezond. De 2 die ik had waren halfzusjes.

7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd:
= rond 1.5 jaar

8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders:
= het begon heel mild en werd steeds erger. Lilo kon op gegeven moment zo slecht bewegen dat ze achter het zandbad belande en er niet meer achter vandaan kon komen. Bij eevee heb ik daarna niet meer zo lang gewacht maar ook zij liep moeizaam toen ik haar liet inslapen.

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt:
= voor zover ik weet alleen als ze wakker waren.

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om:
= ja ze liepen zeer instabiel.

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan:
= Nee alleen telefonisch contact.

-heeft je hamster van jongsafaan wijdstaande achterbeentjes:
= eevee is geshowd en er stond op haar rapport dat ze een toeval kreeg op de tafel. Heb t echter nooit zelf gezien.

-kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk:
= geen bijzonderheden meegemaakt..

-zag je iets van een vreemde motoriek:
= Nee, pas toen het trillen begon.

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders:
= Nee gelukkig niet.

14.Is je hamster erg mager geworden:
= ja

15.Wat voor voeding krijgt je hamster:
= versele laga dwerghamster, meelwormen, vers groen(te)

Foto Lilo:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sylvia op ma jul 09, 2018 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo jul 08, 2018 9:51 pm

Via Facebook Lilo en Eevee van Romy van de Bildt – Signer

Vragen Trillen:
1. Wat is de naam van je hamster:
= lilo en eevee

2. Is je hamster een Russische, Campbelli of Roborovski:
= rusjes

Wat voor kleur heeft je hamster:
= blauw en zwart

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden:
= ingeslapen op 1 jaar en 9 maanden en 1 jaar en 7 maanden. Ivm zeer moeilijk kunnen bewegen en eten en drinken door het trillen.

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald:
= Hamstery Dream Baby

=

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden:
= ik ken iemand die een halfbroertje heeft en ook deze is niet erg gezond. De 2 die ik had waren halfzusjes.

7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd:
= rond 1.5 jaar

8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders:
= het begon heel mild en werd steeds erger. Lilo kon op gegeven moment zo slecht bewegen dat ze achter het zandbad belande en er niet meer achter vandaan kon komen. Bij eevee heb ik daarna niet meer zo lang gewacht maar ook zij liep moeizaam toen ik haar liet inslapen.

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt:
= voor zover ik weet alleen als ze wakker waren.

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om:
= ja ze liepen zeer instabiel.

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan:
= Nee alleen telefonisch contact.

-heeft je hamster van jongsafaan wijdstaande achterbeentjes:
= eevee is geshowd en er stond op haar rapport dat ze een toeval kreeg op de tafel. Heb t echter nooit zelf gezien.

-kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk:
= geen bijzonderheden meegemaakt..

-zag je iets van een vreemde motoriek:
= Nee, pas toen het trillen begon.

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders:
= Nee gelukkig niet.

14.Is je hamster erg mager geworden:
= ja

15.Wat voor voeding krijgt je hamster:
= versele laga dwerghamster, meelwormen, vers groen(te)

Foto Eevee:

Afbeelding

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Re: MELDPUNT: dwerghamster met neurologische problemen (Trillen etc)

Bericht door sylvia » do aug 02, 2018 4:12 pm

Via Hamsterscaping pagina Denise, Karlijn Teuben met Elfi:

1. Wat is de naam van je hamster?
= Elfi

2. Is je hamster een Russische, Campbelli of Roborovski dwerghamster? Wat voor kleur heeft je hamster?
= Elfi is een Russische dwerghamster, ze is zwart merle

3. Wat is de geboortedatum van je hamster en indien van toepassing wat is de overlijdensdatum en oorzaak van overlijden?
= Geboortedatum: ± 1 juli 2017

4. Van welke fokker, dierenwinkel, opvang komt je hamster. Indien van marktplaats, in welke plaats heb je hem opgehaald?
= Elfi heb ik geadopteerd via opvang Pettings in Rotterdam. In samenwerking met andere opvangen hebben ze toen diertjes weggehaald bij een vermeerderaar. Plaats ergens in Zuid-Holland denk ik.

= Moeder van Elfi is een Russische dwerghamster, kleurslag Pearl. Na haar tweede nestje, ongeveer drie weken na haar vorige bevalling waarin Elfi was geboren, kreeg ze te maken met een achterhand verlamming. Het tweede nestje heeft ze geruimd, door teveel stress waarschijnlijk. Inmiddels heb ik vernomen dat ze overleden is. Ze zal geen twee geworden zijn, misschien is ze ook geeneens een jaar geworden.
= Vader van Elfi is een Russische dwerghamster in de kleurslag wildkleur. Ook hij is op jonge leeftijd overleden.

Beide hamsters zaten met nog een vrouwtjeshamster en haar dochter in een hamsterkooi. Ze hadden veel stress van elkaar en de nesten die ze moesten grootbrengen en beschermen. De vrouwtjes hamsters hadden elkaar lelijk verwond, het mannetje had geen verwondingen. Ze hebben geen stamboom.

6. Heb je informatie of familie of nestgenootjes van je hamster deze symptomen ook vertoonden?
= Over de overige nestgenoten heb ik geen informatie. Elfi was de enige merle hamster in het nest.

7. Op welke leeftijd heb je het trillen voor het eerst geconstateerd?
Rond haar eerste jaar is het me beginnen op te vallen. Ze is nu één jaar en een maand oud.

8. Hoe is het verloop van het trillen geweest, bv: op jonge leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op oude leeftijd begonnen en langzaam danwel snel erger geworden; op jonge/oude leeftijd plots begonnen en vrij constant gebleven; danwel anders?
= Het trillen is me voor haar éénjarige verjaardag niet opgevallen. Wel had ze al sinds ik haar heb, vijf weken oud, weinig kracht in de achterbenen, maar hier kon ze zich prima mee redden. Nu sinds kort trilt ze behoorlijk en lijkt ze soms uit evenwicht gebracht en kan ze moeilijk ergens opklimmen of in haar etensbakje komen. Toen ze erg klein was heb ik haar ook een keer of drie een achterover buiging zien maken, maar dit heb ik haar na die tijd niet meer zien doen. Op dit moment bibbert ze voornamelijk, echt schudden is het nog niet, waardoor het moeilijk is te filmen met haar lichte kleur. Ik voel het voornamelijk in mijn handen heel goed.

9.Trilt je hamster de hele dag. Of zo af en toe. Wanneer trilt hij het meest. Wat is hij dan aan het doen. Weet je of je hamster ook trilt als hij slaapt?
= Als ze uit haar huisje komt en zich oriënteert op haar omgeving zie ik het goed. Ook als ze stil zit. Bij poetsen raakt ze soms uit evenwicht. Tijdens het eten of als ze loopt, valt het moeilijker te zien. Als ze ergens op wil klimmen, heeft ze alleen kracht in haar voorpoten. Haar achterbenen doen niet echt mee, maar ze kan er nog wel mee lopen en snelheid maken. Als ze slaapt valt het ook niet zo op.

10. Loopt je hamster met een hobbelende gang, heeft hij een onstabiele gang, valt hij wel eens helemaal om?
= Helemaal omvallen deed ze toen ze klein was, dit heb ik haar daarna niet meer zien doen. Ik vind haar trager dan mijn andere hamsters en als ze wil klimmen lukt dat niet zo goed, dan kan ze wel vallen.

11. Ben je bij een DA geweest en zo ja, wat heeft de DA geconstateerd en heeft de DA iets aanbevolen of nadere testen gedaan?
= Voor dit probleem ben ik nog niet naar de DA geweest.

12. Zijn je op jongere leeftijd andere dingen opgevallen, bv: -heeft je hamster van jongsafaan wijdstaande achterbeentjes -kon je hamster altijd goed in een molen lopen? Of zag je daar iets vreemds aan. Deed hij bv slechts een paar stapjes tegelijk -zag je iets van een vreemde motoriek?
= Elfi heeft zwakke achterbeentjes, klimmen was daardoor niet zo makkelijk voor haar. Lopen in haar loopwiel zijn inderdaad wat stappen en dan stopt ze even en dan weer een paar stappen. Lange stukken rennen doet ze niet.

Helemaal in het begin liet ze zich een keer of drie achterover vallen.

Verder is het altijd een timide hamstertje geweest, misschien doordat ze instinctief aanvoelt dat ze wat zwakker is en niet zo makkelijk weg kan komen.

13.Is er sprake van andere gezondheidsproblemen, bv diabetes (meer plassen/drinken), tandproblemen, of anders?
= Hier is ze nog niet op onderzocht, maar gaat wel gebeuren om zaken uit te sluiten. Wel heeft ze een gerstekorrel boven haar oogje. Hier is ze een keer voor behandeld toen ze er last van had, maar het komt terug.

14.Is je hamster erg mager geworden?
= Vermageren begint nu zo lijkt het. Ze propt haar wangen altijd vol met voertjes, maar daarachter begint een mager/puntig ruggetje te komen, zoals je gewend bent bij oude hamsters van twee jaar.

15.Wat voor voeding krijgt je hamster?
= Een combinatie van Bunnynature dwerghamster voer, gemengd met Discus muis/gerbil/dwerghamster voer er doorheen.

Ze is groot geworden met:
- Witte Molen Dwerghamster
- Vitakraft Emotion
- Witte Molen Puur Mini-hamster & Friends
En Beaphar gemengd heb ik een keer geprobeerd, maar die brokken vond ik veel te groot.

16. Voeg indien mogelijk een foto en/of filmpje van je hamster toe.
Recente foto en video volgt..

Foto Elfi toen ze nog jonger was:

Afbeelding

Plaats reactie