witte afscheiding 2 jaar oude hamster

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Roos1995
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

witte afscheiding 2 jaar oude hamster

Bericht door Roos1995 » ma jan 01, 2018 10:51 pm

Hey,

Mijn rusje, Stripey, is in februari 2 jaar oud, maar pas sinds zo'n 1 à 2 weken begint ze qua uiterlijk er wat ouder uit te zien (hoog rugje als ze net wakker is, ze wordt wat dunner). ze eet goed, drinkt goed, speelt, wilt veel aandacht (altijd zo), nog altijd zo tam dat het bijna saai wordt.

enige gezondheidsklacht is een wrat in het oor sinds zo'n 6/7 maanden (staat onder controle, binnenkort nakijken omdat het jeukt).
Nu merkte ik wel net dat ze vrij veel witte afscheiding heeft. het stinkt niet, als ik schoonmaak lijkt ze geen pijn te hebben , beet wel even maar dat was eerder dat ik te lang door ging voor haar.
tijdje terug had ze een blaasontsteking, daarbij was haar reactie heel anders, toen likte ze het heel veel en beet ze direct bij aanraking van haar onderbuik. ik geef haar voor de zekerheid wel even wat extra vitamine C nu.

als ik het opzoek lijkt het er gewoon op dat ze willig is, maar dat kan toch niet meer na 1,5?

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Re: witte afscheiding 2 jaar oude hamster

Bericht door sylvia » di jan 02, 2018 11:44 am

Had de dierenarts de blaasontsteking geconstateerd? En wat voor behandeling heb je voorgeschreven gekregen?

Het klinkt alsof ze een baarmoederontsteking heeft. Ik zou toch even je dierenarts raadplegen.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Roos1995
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: witte afscheiding 2 jaar oude hamster

Bericht door Roos1995 » di jan 02, 2018 12:43 pm

Bedankt voor de raad
De blaasontsteking was de vorige keer geconstateerd door de da ja, voornamelijk omdat het niet stonk, maar er hing wel een sterke urine lucht aan de afscheiding en de pijn zat niet bij de baarmoeder.
Ik zal eens bellen over een ontsteking daar. Het is nu nog compleet geurloos, dus als er een zit zal het denk ik nog klein zijn

Plaats reactie